Ole Propell Startet 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2013 Min Yamarin 490 Big Ride med 90 HK Mercury drikker såpass mye bensin at jeg for neste sesong vurderer å sette inn en større tank for å forenkle bensinfyllingen. Da jeg ikke har sett større løse tanker enn 25 liter vurderer jeg en fast tank for montering i rommet bak der den løse tanken sitter i dag da rommet virker å være ganske romslig. Hvis det er noen som har erfaring med enten større løse bensintanker eller montering av fast tank på denne modellen eller tilsvarende type båt så setter jeg stor pris på å høre mer om det. Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Tror Biltema har 30l tanker. Men det er jo ikke så mye større det heller., http://www.biltema.no/no/Bat/Motortilbehor/Drivstoff-tilbehor/Drivstofftank-25720/ Sitér dette innlegget Link to post
Dag Deberitz Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 (redigert) Har for så vidt samme utfordring i min 2000-modell med en to-takt Yamaha PRO 75HK fra 1998. Men den drikker litt mindre "go-go"-juice enn din 90 HK. Men tror jeg heller velger noen 25/30literstanker ekstra i stedet for det er langt til marina med bensinpumpe der jeg har skuta mi her på Tromøya. Redigert 5.Mars.2018 av Dag Deberitz (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yamarin50 Svart 31.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2022 Ole Propell skrev On 30.7.2013 at 1.26: Min Yamarin 490 Big Ride med 90 HK Mercury drikker såpass mye bensin at jeg for neste sesong vurderer å sette inn en større tank for å forenkle bensinfyllingen. Da jeg ikke har sett større løse tanker enn 25 liter vurderer jeg en fast tank for montering i rommet bak der den løse tanken sitter i dag da rommet virker å være ganske romslig. Hvis det er noen som har erfaring med enten større løse bensintanker eller montering av fast tank på denne modellen eller tilsvarende type båt så setter jeg stor pris på å høre mer om det. Har du kommet videre med større tank er jeg interessert i å høre hva du har gjort? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 31.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2022 Maritim har løse bensintanker i plast i fra 40l og opp til 140l. Sitér dette innlegget Link to post
Mr.olga Svart 31.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2022 (redigert) Hei Hadde en Yamarin tank Nuova Rade 51 L Ca gikk akkurat nedi, laga skikkelig på fylling og lufting med tank måler. Hadde hurtig kobling til tanken så kunne faktisk ha en 25 liter oppå tanken men det vart overflødig brukte bare 20 l kanne vist eg var på lang tur. Forresten 75 hk Yamaha 2 takt. Redigert 31.Januar.2022 av Mr.olga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.