Frøken Fryd Startet 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2013 Det er vanskelig å få låne to propeller da de ferreste har inne venstrepropellen. Er det mulig å forsøke en propell om gangen? Altså at jeg beholder den ene propellen som den er og forsøker en annen på det andre drevet? Jeg er først og fremst ute etter lavere forbruk og det vil jeg kanskje kunne se, men toppfarten vil jeg vel neppe se før jeg bytter begge. Men det er kanskje lettere å forsøke noen propeller før man bestemmer seg for en størrelse. Butikkene ønsker naturligvis ikke å bestille inn den andre propellen hvis den ikke passer. Ett annet alternativ er å forsøke 2 høyrepropeller og gire om ene spaken, båten vil kanskje vri seg litt men man får vel forsøkt endel likevel. Hvis det er noen medlemmer her i Bergensområde som kunne lånt meg en bravo 2 propell så hadde jeg satt stor pris på det! Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Jeg tror du vil bli skuffet hvis du forventer at forbruket skal endre seg. I en gitt hastighet krever båten en viss motoreffekt uansett om den avgis på 2800 eller 3200 rpm og spesifikt forbruk skiller ikke mye innenfor motorens turtallsregister. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 30.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Men hvis jeg mangler 600 rpm på fullt kan jeg kanskje forvente noen endring? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Ikke på forbruket men på driftssikkerheten. Noen motorer tåler det utmerket mens andre lider en langsom død eller en plutselig en. Kommer også an på båten og bruken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.