kakespiser Startet 30.Juli.2013 Del på Facebook Startet 30.Juli.2013 (redigert) Hei, Jeg kom til skade å dra med meg en kobberhylse (dyseholderen) som dysen sitter i når jeg skulle ta disse ut. Den satt svært hardt, og jeg måtte smøre med litt WD40 for å få den til å løsne, men oppdaget da at hylsen fulgte med. Hva er det egentlig som holder dyseholderen på plass? Har hørt at det drar på seg litt når jeg drar med meg holderen, hvorfor er dette så dyrt, og hva må da gjøres for å fikse det? De 3 andre tok jeg greit ut. Redigert 30.Juli.2013 av kakespiser (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Nå kjenner ikke jeg MD30, men på de mindre MD11/17 så må man ha ny hylse. Den nye hylsa må monteres med et spesialverktøy som utvider hylsa slik at den blir sittende fast. Du må enten kjøpe/låne/leie et slikt verktøy eller du må få et VP-verksted til å gjøre jobben. Den smarte/erfarne sørger for at det ikke er drit innvendig i hylsa og at dysene er rene og innsmurt med CopaSlip/kobberpasta når disse monteres. Senere demontering er da plankekjøring. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Kjenner ikkje heilt til 30 motoren,men på 41 motorener det bare å slå ned hylsa med ein spesiell dor.På 60 og 70 serien må hylsa presses ned,å valses i toppen.Dette er ein kurant jobb som kan gjøres uten å ta av toppen.Husk å kinne motoren uten dyser for å få vekk vatn fratoppen.Motoren må tørnes for hånd før oppstart Sitér dette innlegget Link to post
kakespiser Svart 1.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2013 (redigert) Forresten, må jeg lufte dieselsystemet siden jeg har tatt ut dysene, eller slipper man dette? Jeg har kun fjernet dysene og skal sette de på plass igjen nå. Redigert 1.August.2013 av kakespiser (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 1.August.2013 Del på Facebook Svart 1.August.2013 Kjenner ikke din motor, men det er et must og lufte systemet . sett i alle dysene fyll opp dieselfilter. Regner med at du skifter dette i samme momang når du først er i gang. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
TMe Svart 1.August.2013 Del på Facebook Svart 1.August.2013 Så lenge filteret og dieselpumpa er fri for luft bør det ikke være nødvendig å lufte på dysene. Sitér dette innlegget Link to post
kakespiser Svart 20.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2013 Takk for mange råd. Det var overhodet ikke noe problem. Jeg kjøpte bare ett sett med kobberhylse, og ett par pakninger. Jeg la disse ned i hullet, strammet til - og siden har dette fungert utmerket. Takk til dere og til LaSa Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.