Jump to content

Ny kartplotter inkludert GPS - Garmin 720

John_Kr

Recommended Posts

Hei

Tenkte jeg skulle pensjonere min Garmin 276C og en Garmin Fishfinder 250 og erstatt disse enhetene med et kombi instrument. Har sett på Garmin 720, hva mener dere om denne enheten eller har dere noen gode råd? Tenkte jeg skulle holde meg rundt 10K i kostnader.

Tips?

Fikk ikke endret emnefeltet, men det skal være kartplotter med ekkolodd...

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Ifølge tester så er det en veldig god plotter. Selv har jeg Raymarine e7d, svært likens, men har knapper og styrestikke i tillegg til touch-skjerm. Noe jeg synes gjør den lettere å betjene i litt sjø. Anbefaler deg å se på den og. :)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Ifølge tester så er det en veldig god plotter. Selv har jeg Raymarine e7d, svært likens, men har knapper og styrestikke i tillegg til touch-skjerm. Noe jeg synes gjør den lettere å betjene i litt sjø. Anbefaler deg å se på den og. :)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Har selv brukt garmin i alle år og er veldig godt fornøyd med det. Byttet båt i høst og der satt det raymarine og brukte den en stund men ble ikke helt fortrolig med den så en garmin 720s ble innkjøpt og smilet i munnviken er igjen på plass. Siden du har brukt garmin før vil jeg anbefale deg det igjen da du kjenner virkemåten.

En ny verden åpner seg med 720s i forhold til den gamle din. Mange suverene funksjoner. Ikke minst er jo prisen på de sunket betraktelig. Med ditt budsjett vil du få både plotter-kart og svinger.

Lykke til med valget.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Takker for tipsene, men et spørsmål...

Kart, må jeg fortsatt kjøpe sjøkart (BlueChart) på lik linje som jeg har gjort tidligere eller er dette inkludert i prisen på en Garmin 720S?

ser forøvrig at 720S er på tilbud til ca kr.6000,-, men da kommer kart og svinger i tillegg?

Hei,

Hva snakker vi om av tilleggskostnader for kart og svinger?

Kanskje avhengig av type kart (dekningsområde)?

Vil en svinger måtte tilpasses type båt (fart)?

/Ole

Eh....

5 minutter på nettet og svarene på spørsmålene mine er funnet....

http://www.seatronic.no/kartplotter-kombi-ekkolodd-c-235_269/garmin-gpsmap-720s-p-2372?gclid=CN60-53e27gCFXR7cAodx0AARw

Garmin er ihvertfal veldig brukervennlig. jeg har en 521s med ekkolodd. veldig fornøyd med bluechart. smarte fiskekart og 3d visning. 5" blir for lite når man deler skjerm, men jeg bruker skjelden noe annet en navigasjonskarttet.. fisker jeg bruker jeg kun ekkoloddet stort sett.. Jeg er lit skeptisk til touch skjerm i en rask daycruiser.. Her i Trøndelag er det skjelden bølgefritt så lit bevegelser er et altid.. min mening er at man bør ha minst 12" om man skal dele skjerm

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Ok, men hvem har en 12" kombi instrument som har en spiselig pris? Jeg har bare en 21 fots sportsbåt... Usikker på om du får sjøkart på disse brettene.

Er det noen som har tenkt på å benytte Nettbrett til kartplotter? Fungerer dette? Må vel ha ekkolodd i tillegg da.

Redigert av John_Kr (see edit history)

nettbrett som plotter er vi mange her som bruker, i hvert fall som tilleggsutstyr. Mange tråder om det, men ingen som er diskutert i, i det siste.

Det er ganske genialt og lett å bruke. Men du er avhengig av god lading om bord.

Bruker selv en Ipad2, innebygget gps, med app fra Plan2Nav og jeppesen kart. karter til nettbrett lastes ned og lagres på brettet. det koster en brøkdel av prisen for kartbrikke til plotter. Har også Navionics' app og kart på padda.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...