John_Kr Startet 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2013 (redigert) Hei Tenkte jeg skulle pensjonere min Garmin 276C og en Garmin Fishfinder 250 og erstatt disse enhetene med et kombi instrument. Har sett på Garmin 720, hva mener dere om denne enheten eller har dere noen gode råd? Tenkte jeg skulle holde meg rundt 10K i kostnader. Tips? Fikk ikke endret emnefeltet, men det skal være kartplotter med ekkolodd... Redigert 30.Juli.2013 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Kenneth 81 Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Ifølge tester så er det en veldig god plotter. Selv har jeg Raymarine e7d, svært likens, men har knapper og styrestikke i tillegg til touch-skjerm. Noe jeg synes gjør den lettere å betjene i litt sjø. Anbefaler deg å se på den og. :) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Kenneth 81 Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Ifølge tester så er det en veldig god plotter. Selv har jeg Raymarine e7d, svært likens, men har knapper og styrestikke i tillegg til touch-skjerm. Noe jeg synes gjør den lettere å betjene i litt sjø. Anbefaler deg å se på den og. :) Ifølge tester så er det en veldig god plotter. Selv har jeg Raymarine e7d, svært likens, men har knapper og styrestikke i tillegg til touch-skjerm. Noe jeg synes gjør den lettere å betjene i litt sjø. Anbefaler deg å se på den og. :) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Kotnes Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Har selv brukt garmin i alle år og er veldig godt fornøyd med det. Byttet båt i høst og der satt det raymarine og brukte den en stund men ble ikke helt fortrolig med den så en garmin 720s ble innkjøpt og smilet i munnviken er igjen på plass. Siden du har brukt garmin før vil jeg anbefale deg det igjen da du kjenner virkemåten. En ny verden åpner seg med 720s i forhold til den gamle din. Mange suverene funksjoner. Ikke minst er jo prisen på de sunket betraktelig. Med ditt budsjett vil du få både plotter-kart og svinger. Lykke til med valget. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
John_Kr Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Takker for tipsene, men et spørsmål... Kart, må jeg fortsatt kjøpe sjøkart (BlueChart) på lik linje som jeg har gjort tidligere eller er dette inkludert i prisen på en Garmin 720S? ser forøvrig at 720S er på tilbud til ca kr.6000,-, men da kommer kart og svinger i tillegg? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Kenneth 81 Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Kartbrikke og svinger kommer i tillegg. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Eureka Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 husk at dersom du har en gammel kartbrikke fra før, så får du pant for den om du kjøper ny brikke hos seatronics.no Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Ok, bra tips, jeg har jo mange BlueChart DVD/CD'er :-) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Svaap Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Hei, Hva snakker vi om av tilleggskostnader for kart og svinger? Kanskje avhengig av type kart (dekningsområde)? Vil en svinger måtte tilpasses type båt (fart)? /Ole Eh.... 5 minutter på nettet og svarene på spørsmålene mine er funnet.... http://www.seatronic.no/kartplotter-kombi-ekkolodd-c-235_269/garmin-gpsmap-720s-p-2372?gclid=CN60-53e27gCFXR7cAodx0AARw Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
-morten- Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Garmin er ihvertfal veldig brukervennlig. jeg har en 521s med ekkolodd. veldig fornøyd med bluechart. smarte fiskekart og 3d visning. 5" blir for lite når man deler skjerm, men jeg bruker skjelden noe annet en navigasjonskarttet.. fisker jeg bruker jeg kun ekkoloddet stort sett.. Jeg er lit skeptisk til touch skjerm i en rask daycruiser.. Her i Trøndelag er det skjelden bølgefritt så lit bevegelser er et altid.. min mening er at man bør ha minst 12" om man skal dele skjerm Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
John_Kr Svart 1.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 (redigert) Ok, men hvem har en 12" kombi instrument som har en spiselig pris? Jeg har bare en 21 fots sportsbåt... Usikker på om du får sjøkart på disse brettene. Er det noen som har tenkt på å benytte Nettbrett til kartplotter? Fungerer dette? Må vel ha ekkolodd i tillegg da. Redigert 1.August.2013 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Eureka Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 nettbrett som plotter er vi mange her som bruker, i hvert fall som tilleggsutstyr. Mange tråder om det, men ingen som er diskutert i, i det siste. Det er ganske genialt og lett å bruke. Men du er avhengig av god lading om bord. Bruker selv en Ipad2, innebygget gps, med app fra Plan2Nav og jeppesen kart. karter til nettbrett lastes ned og lagres på brettet. det koster en brøkdel av prisen for kartbrikke til plotter. Har også Navionics' app og kart på padda. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Jeg har også Ipad med Navionics og Garmin/bluechart app på.. men den bruker jeg mere som en backup og til et oversiktskart.. samt at de andre ombord kan brukle den til å følge med :-) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
John_Kr Svart 2.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2013 Var å så på Garmin sin 720S i dag, syntes den var liten da... hmmmm... Skal du dele to bilder/skjermer så blir det jo slik jeg har det i dag med to separate små enheter. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.