Sequoia
Grønnskollingen skrev 38 minutter siden:Genuint spørsmål: Hvilken variant av gjestehavn er den mest innbringende?
- Den familievennlige varianten?
- Russefestvarianten?
- Bryggedans med seniorprofilvarianten?
Skulle jo tro at de som drifter havnene gjør seg noen tanker om hvilke båteiere som legger igjen mest penger og går etter dem? For de rene idealistene tipper jeg er i mindretall.
Eller er havnene maktesløse til å endre et allerede etablert rykte?
Noen som har eksempler på partyhavner som bevisst har endret profil til det motsatte og omvendt? ...og lykkes?
Ingen kvalitetssikret kilde, men naboene mine hjemme er svenske og har familie og venner langs hele Bohuslän-kysten. De sier at Smögen har endret seg eller i alle fall ønsker å endre seg mot en familieprofil pga inntektene. I tillegg er havnen kommunal og da passer det dårlig med en russefest- og flatfyllprofil. Vi ligger aldri i Smögen selv så jeg vet ikke om dette holder vann.
Nå er det jo også sånn med f.eks Hunnebostrand at det er et relativt sivilisert sted til vanlig gjennom ferien, mens når seglartåget kommer innom blir det rene Ayia Napa. Det er jo selvsagt gøy med en fest i blant, men det er bare kjedelig å havne midt inne i dette som småbarnsfamilie.