Jump to content

Edit History

Popeye70

Popeye70

Grønnskollingen skrev 41 minutter siden:

Genuint spørsmål: Hvilken variant av gjestehavn er den mest innbringende?

- Den familievennlige varianten?

- Russefestvarianten?

- Bryggedans med seniorprofilvarianten?

Hvis gjestehavnen har et «utvidet» servicetilbud, med diverse butikker (mat, klær, leker, hobby osv) i nærheten tror jeg at familievarianten er best. Det gir omsetning i flest mulig forskjellige butikktyper, lek og liv i havna og variasjon. Så for et tettsted som har et eksisterende tilbud til fastboende vil alle deler av dette tilbudet oppleve økt omsetning. Og blir det kjent at det er et fint/hyggelig sted kommer det flere familier.

Russefestvarianten gir omsetning på øl og rask mat, men kanskje ikke noen positiv effekt for stedet utover mat, drikke og drivstoff.

Seniorprofilen gir vel også økt omsetning for flere kategorier, men mitt inntrykk er at familier legger igjen mer i havna enn pensjonister.

Popeye70

Popeye70

Grønnskollingen skrev 34 minutter siden:

Genuint spørsmål: Hvilken variant av gjestehavn er den mest innbringende?

- Den familievennlige varianten?

- Russefestvarianten?

- Bryggedans med seniorprofilvarianten?

Hvis gjestehavnen har et «utvidet» servicetilbud, med diverse butikker (mat, klær, leker, hobby osv) i nærheten tror jeg at familievarianten er best. Det gir omsetning i flest mulig forskjellige butikktyper, lek og liv i havna og variasjon. Så for et tettsted som har et elsisterende tilbud til fastboende vil alle deler av dette tilbudet oppleve økt omsetning. Og blir det kjent at det er et fint/hyggelig sted kommer det flere familier.

Russefestvarianten gir omsetning på øl og rask mat, men kanskje ikke noen positiv effekt for stedet utover mat, drikke og drivstoff.

Seniorprofilen gir vel også økt omsetning for flere kategorier, men mitt inntrykk er at familier legger igjen mer i havna enn pensjonister.

• Create New...