Jump to content

Reisebrev fra Telemarkskanalen

kællen

Recommended Posts

Flott reisebrev med fine bilder! Må si at denne turen virker utrolig fin, "båttur i skauen" virker eksotisk for oss som stort sett ferdes i farvann der det vokser tang. Hadde planlagt tur med venner opp kanalen i sommer, men desverre tok båten fyr på prøveturen, og planene ble utsatt.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Flott reiseskildring kællen :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Takk for bilder! Så flott ut:) litt annerledes enn bare svaberg;)

Et kjapt spørsmål. Tror jeg har samme kjøleboks som deg.. Hvilken type er det?

Hvordan bruker du knappene? På min kan jeg trykke på "set" så kommer et 4 tall.. Da blir det kalt.. Men får ikke gjort noe annet. Hva brukes "piltastene" opp og ned til? Hehe...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 3 måneder senere...

Fin reiseskildring og fine bilder. Er enig med deg at Telemarkskanalen og slusene må bare oppleves. Var med Halcoen helt til Dalen i fjor sommer. En herlig tur som anbefales på det varmeste. Makan til servise av det hyggelige slusepersonellet skal man lete lenge etter. Enig med deg at fasilitetene helt øverst i Dalen var ikke helt på topp. Men du verden, på Lunder var det så fint og trivelig at der kan jeg virkelig tenke meg en båtplass....

Redigert av navid (see edit history)

Hei

Jeg bur på ulefoss og vi har ikke overnattet på lenge på gjeste brygga på Ulefoss. I lokal avisa var det en repotasje om bråket på gjestebrygga.I repotasjen kom det fram : Driveren av kiosken på brygga hadde gitt opp og politi hadde ferie og kunne ikke gjøre noe.Det er mange på Ulefoss som har slutta å gå ned på gjeste brygga med barn, jeg synes det er synd at en så fin pass som gjesebrygga er, skal bli ødelagt av fyll, narko og bråk. Det mest tragiske oppi dette er politiet. Gjøen rapporten etter 22/6 kom det fram at politi var på jobb tirsdag på dagtid, dette har vi merka på Ulefoss.

For Båt folk vil jeg anbefale Valøya 20 min i 6 knop fra gjestebrygga omtrent østlig retning, her er det fint og det er boret ned bolter til fortøyning. Dette er det som er nærmest Ulefoss, men det er flere fine plasser i Norsjø.

Vi kan håpe på at det blir bedre til neste år, men jeg har ikke noe tru på det.

Jan Martin

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...