Robitten Startet 2.August.2013 Link til dette innlegget Startet 2.August.2013 (redigert) Vand i drevet efter havari! Olien, som var grå, er tappet og drevet skyllet igennem en gang med diesel. Har nogen bådfolk erfaringer med hvordan drevet (ikke afmonteret) skal opbevares/beskyttes (for at undgå rust), indtil diverse reservedele er fremme og klar til udskiftningen af bearing housing m.m.? Redigert 2.August.2013 av Robitten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 2.August.2013 Link til dette innlegget Svart 2.August.2013 Bruk tynn olje/ eller gearolje da får du renset ut mere vann som evnt ligger igjen i drevet , Diesel renser nok ikke som du tror da det ikke blander seg med vann , jeg ville fylt opp med olje , så tappet når du har delerne klare , da ville jeg rengjort med withe sprite eller lignende som blander seg med vann og olje Sitér dette innlegget Link to post
Robitten Svart 6.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 Tak for forslag " Windy 26." Hvordan rengører man med white sprite? Skal drevet skylles igennem, lige som jeg først gjorde med diesel? Gearolie er dyrt her hvor jeg bor. Tynn olie, er det f.eks. motorolie eller hvad er det? Sitér dette innlegget Link to post
ios Svart 6.August.2013 Link til dette innlegget Svart 6.August.2013 Biltema har helt grei drevolje, som følger API GL-5 standraden, til en billig penge. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Hydraulik--og-Transmisjonsolje/Transmisjonsolje-SAE-80W90-36978/. Grei EP olje for å skylle igjennom drevet. Den er blandbar med dyrere "original" olje, følger samme spesifikasjon. Det er viktig å fylle drevet med olje så det ikke står flater med saltvann rester som er eksponert mot luft i drevhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.