larsen2000 Startet 2.August.2013 Link til dette innlegget Startet 2.August.2013 Har en Mercury 60 EFI hvor jeg ser at trimtaben står helt sentrert. Er det ikke vanlig at denne dreies litt for å kompensere for propellrotasjon? Hva er i tilfelle beste måte å justere denne etter? Har forresten No feedback steering slik at jeg ikke merker om den eventuelt drar mot siden. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 (redigert) Du kan merke om det er tyngre å svinge til ene siden enn til andre. Det vil vanligvis være litt forskjellig i 20 knop enn i 30-40 knop, alt etter hvor høyt motoren er montert og hvor langt man trimmer ut motoren. Trimtaben har jo liten funksjon om den er nesten ute av vannet. Er båten tyngre å svinge mot styrbord (altså høyre) må trimtaben vris mot babord (venstre) for å hjelpe motoren til dreie mot styrbord og dermed svinge båten mot styrbord. Redigert 3.August.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
larsen2000 Svart 4.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2013 Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.