Jump to content

garmin gps720s og arimar p79


Henrik11

Recommended Posts

Hei, etter råd fra båtforumet, så kjøpte jeg meg en airmar p79 og jeg har fra før av en garmin gps720s, men da jeg så nærmere på svingeren når jeg fikk den så passer den ikke til gpsen! Trenger jeg en slags adapter mellom den og gpsen? Eller hva? De sier at den skulle passe til min gps så jeg skjønner virkelig ingenting akkurat nå! Takk for svar!

Link to post
Share on other sites

På den originale ledningen som følger med koblet eg den til. Den er kanskje 20-30cm lang når den henger i plotter. Hugsar ikkje ka den er merket med. Ikkje nmea. Legg ut bilder av plotter bak med ledning og kontakt som er på ekkoloddet.

Sjekk side 4. Der viser den originale kontakten som og strøm går via. Så side 7. Kontakt 3. På kabel som går fra kontakt 3 er det et uttak for ekkolodd.

 

http://www8.garmin.com/manuals/GPSMAP720_InstallationInstructions.pdf

Link to post
Share on other sites

Eg tenkte meg det var det som var problemet. Eg hadde plotteren en sesong før eg satte ekkolodd på og da var eg veldig i tvil om den kontakten. Les godt før du limer fast "røret" som lodd settes ned i.

 

og test først posisjonen du har tenkt å lime den fast i skroget ved å legge svingeren mot skroget mens du har den i en plastpose fylt med vann. Hold den mest mulig loddrett mens noen andre kjører båten og følger med på ekkoloddet.

 

Jeg testet flere posisjoner inntil jeg fant et sted jeg fikk godt signal tilbake fra bunn på ca 100 meter (som er dypeste stedet i nærheten der jeg har båten).

 

Det er viktig å teste først, for hvis det er urenheter og spesielt luftbobler fanget inne i plasten der du har tenkt å montere svingeren vil den fungere veldig dårlig. Har du først limt den fast kan det være vanskelig å få flyttet den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...