Jump to content

Har gjestehavna i Kragerø landets mest håpløse serviceanlegg?


Frivakt

Recommended Posts

Skal man ta en dusj i Kragerø gjestehavn må man gjennom et rebusløp av de sjeldne. Først må man gå til inngangen til havna for å kjøpe tjenesten i en kortautomat. Da får man en kode på sms. Så må man gå til den ene siden av servicebygget og bestille dusjen fra en automat ved å slå inn koden. Deretter går man over til andre siden av bygget og slår inn koden på nytt for å åpne døren til anlegget. Når man kommer inn i dusjen må man først holde inne en knapp i 5 sekunder og deretter vifte med armene for å få vannet til å renne.

 

Er det ikke fantastisk? Det kryr av forvirrede mennesker rundt anlegget som ikke får vidunderet til å fungere..

 

Heia Kragerø havnevesen!

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

 

Jeg sier bare en ting; Hold godt i det såpestykket så det ikke havner på gulvet :lol:

 

:lol::lol: Om du i utgangspunktet har selskap i den trange dusjen så tror jeg formålet er noe annet ;-)

 

Selv stod jeg der, alene, med såpa i hånda og så plutselig lappen ved vasken som forklarte at den måtte stå på når man la mynt i automaten borte ved dusjen. Hadde selvsagt ikke flere mynter og endte med å vaske meg fra håndvasken, ikke helt det jeg hadde sett frem til...

Link to post
Share on other sites

Vi var også innom Kragerø i sommer og kone og barn hadde gleden av "rebusløpet". Første gangen de kom tilbake hadde de kledd av og på seg flere ganger, men ikke dusjet. Når havnevakten kom om kvelden så ble han konfrontert med dette. Vi fikk en kode som "det var en del dusjer på". Og de prøvde igjen neste dag. Etter noen forsøk så ble en annen dame glad, for dusjen startet endelig .... Etter hvert ble det visst dusjing for damene mine også.

 

De har visst samme system i Arendal. Jeg var der denne uka på jobb (d.v.s. uten båt). Jeg måtte jo innom havna og kikket litt på systemet. Det nok litt bedre der for det er bemannet så man kan få hjelp. Dessuten er "2. post" i rebusløypa inne på dusjrommet, ikke på baksiden av huset. Jeg pratet med han som jobbet der å han kunne fortelle at dette er et nytt system, laget av et norsk firma (i Risør?). De hadde fått flere oppdateringer gjennom sommeren. Flere ganger hadde de fikset en feil, og den forrige feilen kom tilbake. De hadde også hatt andre problemer, bl.a. så tåler ikke touch-skjermen vann.

 

Her er et litt dårlig bilde av første post i rebusløpet:

bilde

 

Kanskje hvis de får et år til med utvikling?

 

Gerhard

 

Link to post
Share on other sites

Dusjhode Med Slange 250 Cm - 189 Kr.

Dusjsett Blandebatteri & Dusj - 798 Kr.

Quick Bx Varmtvannsbereder 30 Liter - 2995 Kr.

Speedfit Rør 15 Mm Blå - 27 Kr/m.

Speedfit Rør 15 Mm Rød - 27 Kr/m.

Surgeflow trykkvannspumpe 17l/min. 12V - 798 Kr

 

I tillegg vil man trenge koblinger ol. Det koster ikke skjorta, Så for en billig penge har man en komplett dusj. Har man ikke vanntank kan man ta kaldtvannet rett fra fjorden eller havet.

Slik blir man kvitt problemene man har med dårlige service anøegg. En billig investering til ca 5000 Kr.

Mvh. Leon

 

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Link to post
Share on other sites

Hva med å finne nærmeste offentlige svømmehall. Der må man også dusje før man svømmer. Må vel være like billig og mye mer praktisk :wink: ...

 

I Kragerø Svømmehall er timepris 70,- for voksen.. Om den i det hele tatt er åpen om sommeren aner jeg ikke.

 

Har ikke selv ligget i Kragerø gjestehavn på en stund, skal jeg på tur i hjemlige trakter er det noen hundre alternativer som er bedre. Men etter å ha lest dette tror jeg vi trygt kan tilføye "landets mest håpløse serviceanlegg" til lista over alt det andre kommunen er håpløse på. :giggle:

 

Det er sjeldent noe fungerer helt som det skal i Kragerø.

 

Tror jeg vil slite litt med å få montert dette i min Leisure 23 :nonod: Men jeg bader helst i saltvann, koster lite å ta med seg et såpestykke.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

I Randsfjorden kan du jo bare hoppe overbord. Vannet holder jo rundt 20 grader, så det bør jo de fleste overleve noen minutter. Eller hva sier du , Leon?

PS. Rederinnen er Hadelenning og lurer på om du muligens er "kjensfolk"...?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Skal man ta en dusj i Kragerø gjestehavn må man gjennom et rebusløp av de sjeldne. Først må man gå til inngangen til havna for å kjøpe tjenesten i en kortautomat. Da får man en kode på sms. Så må man gå til den ene siden av servicebygget og bestille dusjen fra en automat ved å slå inn koden. Deretter går man over til andre siden av bygget og slår inn koden på nytt for å åpne døren til anlegget. Når man kommer inn i dusjen må man først holde inne en knapp i 5 sekunder og deretter vifte med armene for å få vannet til å renne.

 

Er det ikke fantastisk? Det kryr av forvirrede mennesker rundt anlegget som ikke får vidunderet til å fungere..

 

Heia Kragerø havnevesen!

Jeg fikk det til på første forsøk, og hver gang siden, hadde ingen problemer ;)

 

Men.. jeg fikk noen spm fra andre der hvordan jeg fikk det til.

Link to post
Share on other sites

I Randsfjorden kan du jo bare hoppe overbord. Vannet holder jo rundt 20 grader, så det bør jo de fleste overleve noen minutter. Eller hva sier du , Leon?

PS. Rederinnen er Hadelenning og lurer på om du muligens er "kjensfolk"...?

 

 

(iPad)

 

 

Tviler på at vi kjenner hverandre. Holder til i Røykenvik, og turene går for det meste i området her. Hender jeg reiser til Bjoneroa eller til Hov for bunkring. Er en del på Øyene utenfor Eidsand. En sjelden gang så går turen til Fluberg/Oddnes/Husodden. Jeg og noen kompiser har snakket litt om å ta turen til Husodden eller Land Sag til Helga, men vet ikke om det blir noe av enda. Jeg bruker hele fjorden, så turene går også sørover til Grymyr, Sløvika og Jevnaker også. Se etter en "Skarpnes 30" med AC og REG NR. "KAD 502" Eller navnet "Leona på" med blå kalasje og stor badeplatform på. Har ikke HT.

Mvh. Leon

 

1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...