Jump to content

er det løse sylinder-foringer i tamd 43


Sjeldenutpå

Recommended Posts

Oki, håpte det :-) Får høre m eier kva han ser for seg. Er såpass ny og dyr båt at det er kanskje best å ta alle sylindre når man først må ut med motor.

Nokon som har erfaring med å berre bytte 1 eller 2 nye foring/stempel-kit og kjøre videre med resten brukt men nye fjærer?

Eg har gjort det ved fleire anledninger på eldre 40, men det er litt annerledes reknestykke på 80tals båter på budskjettreparasjon.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Hvis sylindrene er innenfor toleransene er det ingen grunn til å bytte. Hele 40 serien opp til KAD300 er samme grunnmotor. MD40 er forkammermotor mens AD41 og opp er direkteinnsprøytet. KAD42 og 43 har kompressor, noe 41 ikke har. 44 og 300 har 24ventilers topplokk. Dette er de viktigste forskjellene men det er mange små detaljer som har blitt forandret med tiden, men svært mange deler går igjen på samtlige versjoner.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...