Sjeldenutpå Startet 3.August.2013 Link til dette innlegget Startet 3.August.2013 Har 43 motor samme oppbygging som 40/41 ? En bekjent har trolig gjennomslag i en sylinder, og der blir kanskje behov for litt kompishjelp. Men eg har ikkje overhalt 43 før, og har ingen bok på de. Noen med kjennskap eller tips? :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
GEHU Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Det er samme opplegg som de andre ja. Løse foringer. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Oki, håpte det :-) Får høre m eier kva han ser for seg. Er såpass ny og dyr båt at det er kanskje best å ta alle sylindre når man først må ut med motor. Nokon som har erfaring med å berre bytte 1 eller 2 nye foring/stempel-kit og kjøre videre med resten brukt men nye fjærer? Eg har gjort det ved fleire anledninger på eldre 40, men det er litt annerledes reknestykke på 80tals båter på budskjettreparasjon. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
DieselDahl Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Hvis sylindrene er innenfor toleransene er det ingen grunn til å bytte. Hele 40 serien opp til KAD300 er samme grunnmotor. MD40 er forkammermotor mens AD41 og opp er direkteinnsprøytet. KAD42 og 43 har kompressor, noe 41 ikke har. 44 og 300 har 24ventilers topplokk. Dette er de viktigste forskjellene men det er mange små detaljer som har blitt forandret med tiden, men svært mange deler går igjen på samtlige versjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.