Åsabu Startet 3.August.2013 Link til dette innlegget Startet 3.August.2013 Septikpumpen min er mest sansynlig røket da jeg ikke klalrer å pumpe ut fra septiktanken. Jeg lurte på om det finnes noen sugestasjoner i Bergensområdet. Jeg har nemlig mulighet til å suge ut fra skutesiden.Greit å få tømt tanken før jeg bytter pumpen :) Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 (redigert) Det er tømmestasjon mellom Holdbergskaien og Munkebryggen.(Blauhopen) Redigert 3.August.2013 av Erling P (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 3.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 (redigert) Er det der ute hvor Marine og Industrisalg ligger? Ligger den ute på kaien eller inne mellom kaiene? Redigert 3.August.2013 av Åsabu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Kaien innenfor Marine og industrisalg, helt inne ved fergelemmen om jeg ikke husker feil. Sitér dette innlegget Link to post
Helge78 Svart 4.August.2013 Link til dette innlegget Svart 4.August.2013 Den er tegnet in på kartet til havne vesenet, så stemmer nok det Bergen sier http://www.bergenhavn.no/index.cfm?id=256053 Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 4.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2013 (redigert) Takk for beskrivelsene. Var inne først med bilen i dag og konstaterte at stasjonen var som beskrevet. Men 2 stk båter hadde brukt plassen som fortøyning for helgen. Jeg måtte derfor forklare at jeg tenkte å hente båten og bruke stasjonen. De fortalte at de skulle gå innen en times tid..... Personlig syntes jeg slike folk er egoister. De hadde sperret all mulighet for båter å bruke pumpestasjonen selv om de stod 2 stk STORE skilt som forklarte at fortøyning er forbudt. Da jeg ankom hadde de heldigvis skjønt det og flyttet seg. Pumpen fungerte helt topp og jeg fikk tømt tanken min. Demonterte pumpen og fant ut at impelleren hadde mistet noen skovler. Må derfor bestille Jabsco sitt service kitt og bytte impeller. Satser da på at alt er i orden :) Redigert 4.August.2013 av Åsabu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Helt enig i at det er irriterende at folk fortøyer utenfor de tilltatte områdene. Havnevesenet er imidlertid hele tiden til stede på K12, og ville kanskje hjelpe? Ellers er det jo et faktum at Bergen havn er lite tilpasset oss fritidsbrukere, totalt 85 plasser er jo ikke mye i høysesongen. Noen som vet hva som skjer når man kommer som nr 86? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Bra det ordnet seg for deg, men vil vel ikke gå for langt i å karakterisere enn kanskje å kalle det for uvitende i første omgang. Laholm: For egen del så har det ordnet seg selv om jeg har kommet som langt over 90, han der havnebetjenten vet mer enn han ser ut som for å si det sånn. Ingen blir bortvist hvergen fra Bergen eller andre havner, vel kanskje fra Oslo da men de er jo helt ute. Ok ok jeg tente en brannfakkel og kan velge å gå i rommet eller ta det som kommer, og hva velger jeg.......? Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Tenkte å oppsøke dette stedet hvis jeg ikke får åpnet «endetarmen» på båten igjen. Men hvordan skjer tømmingen? Har et uttak bak på båten men passer uttaket på tømmestasjonen eller trenger jeg noen overgang av noe slag? Sparsomt med info på Bergen Havn sine websider. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Det er en " kon " ende på stussen du kjører nedi...passer alle... Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Takker for svar. Da prøver vi å få røsket opp i dritten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Husk god lufting...er en kraftig sug i den der... Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Ida Marie III skrev 14 minutter siden: Husk god lufting...er en kraftig sug i den der... Ok, vannet renner ut gjennom luftingen nå når jeg kjører toalettpumpen så luftekanalen er iallfall ikke tett. Er det noen muligheter for å justere styrken på tømmepumpen? Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 (redigert) Lenge leve Google. Dette ser jo ut som en strøken tømmeplass. Satser på at den ikke suger ut hele tanken :-) Redigert 30.April.2019 av nie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 30.April.2019 Link til dette innlegget Svart 30.April.2019 Jaja, så vet vi det; Tømmestasjonen er ute av drift og har ifølge Vakten til Bergen Havnevesen vært det siden slutten av sesongen ifjor da et eller annet var blitt ødelagt. De har jo hatt vinteren til å få det fikset men tydeligvis ikke prioritert det. Det positive var jo at koblingen passet perfekt i gjengene på stussen på min Viknes så da får vi sjekke innom litt senere i sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.