Jump to content

Finnes det sugestasjon for septik i Bergensområdet?

Åsabu

Recommended Posts

Takk for beskrivelsene.

Var inne først med bilen i dag og konstaterte at stasjonen var som beskrevet. Men 2 stk båter hadde brukt plassen som fortøyning for helgen. Jeg måtte derfor forklare at jeg tenkte å hente båten og bruke stasjonen. De fortalte at de skulle gå innen en times tid.....

Personlig syntes jeg slike folk er egoister. De hadde sperret all mulighet for båter å bruke pumpestasjonen selv om de stod 2 stk STORE skilt som forklarte at fortøyning er forbudt.

Da jeg ankom hadde de heldigvis skjønt det og flyttet seg. Pumpen fungerte helt topp og jeg fikk tømt tanken min.

Demonterte pumpen og fant ut at impelleren hadde mistet noen skovler. Må derfor bestille Jabsco sitt service kitt og bytte impeller. Satser da på at alt er i orden :)

Redigert av Åsabu (see edit history)

Helt enig i at det er irriterende at folk fortøyer utenfor de tilltatte områdene. Havnevesenet er imidlertid hele tiden til stede på K12, og ville kanskje hjelpe? Ellers er det jo et faktum at Bergen havn er lite tilpasset oss fritidsbrukere, totalt 85 plasser er jo ikke mye i høysesongen. Noen som vet hva som skjer når man kommer som nr 86?

Laholm

Bra det ordnet seg for deg, men vil vel ikke gå for langt i å karakterisere enn kanskje å kalle det for uvitende i første omgang.

Laholm: For egen del så har det ordnet seg selv om jeg har kommet som langt over 90, han der havnebetjenten vet mer enn han ser ut som for å si det sånn. Ingen blir bortvist hvergen fra Bergen eller andre havner, vel kanskje fra Oslo da men de er jo helt ute. Ok ok jeg tente en brannfakkel og kan velge å gå i rommet eller ta det som kommer, og hva velger jeg.......? :lol::lol:

• 5 år senere...

Jaja, så vet vi det; 

Tømmestasjonen er ute av drift og har ifølge Vakten til Bergen Havnevesen vært det siden slutten av sesongen ifjor da et eller annet var blitt ødelagt.

De har jo hatt vinteren til å få det fikset men tydeligvis ikke prioritert det.

Det positive var jo at koblingen passet perfekt i gjengene på stussen på min Viknes så da får vi sjekke innom litt senere i sesongen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...