Jump to content

Innseiling Fredrikstad


Per Arve

Recommended Posts

Hei Per Arve, den nye brua er under bygging. Jeg tror at brua skal kunne åpnes fra og med denne uke.  :lol: Endelig ferdigstillelse innen 17 mai.

Fri seilingshøyde tror jeg er 4 meter.

 

Brua skal når den er ferdig åpnes sammen med Kråkerøybrua, de har egne åpningstider i sommersesongen tror det hver 2 eller 3 time. :lol:

 

Flott bru, men tragisk for alle med seilbåt som ønsker å besøke Fredrikstad. Tilgjenligheten er betydelig redusert.  :lol:

 

Du kan selvsagt ligge nedenfor den nye brua, men kommer ikke inntil bryggepromenaden.

 

God tur

 

:lol:

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Link to post
Share on other sites

Siden det er spørsmål om mitt nærdistrikt må jeg vel bidra litt! :cryin:

 

Har i hvertfall åpningstider for selve Kråkerøybrua (RV108) - det er som følger:

 

Brua åpnes:

Kl. 06:00 / 09:00 / 12:00 / 14:30 / 18:00 og 21:00

 

Forespørsler kan rettes til bruvakta på tel.: 69 34 17 21 eller VHF ch. 12 og 16

 

P.S. Kommer du nordfra og skal ligge ved bryggepromenaden kan du ja gå opp Vesterelva og komme deg ut via Østerelva dagen derpå ved en av de vanlige åpninger.

Hilsen

Walter

 

Bilde av Kråkerøybrua!

 

... og Bryggepromenaden!

Bilde

Byen som er Fred RIK stad på maritimt miljø!!!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Siden det er spørsmål om mitt nærdistrikt må jeg vel bidra litt! :cryin:

 

Byen som er Fred RIK stad på maritimt miljø!!!

Var i Fredrikstad i dag - etter å ha kjørt en båt fra Oslo til Engelsviken. Synes også at du bør legge ut et bilde av den nye "torv-brua" - den er virkelig stilig.

Link to post
Share on other sites

Ja det er synd hvis den nye brua begrenser tilgjengeligheten. Omtrent hvor høyt i elva bygges den? Er det noe kaiplass i det hele tatt nedstrøms?

 

Tjøme - Strømstad - Fredrikstad - Tjøme har i alle år vært en av favorittene. Når ettermiddagsolen varmer langs bryggene i Fredrikstad krøller tærne seg, helt av seg selv :confused:.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har bare vært med båt i Fredrikstad en gang, men da lå vi flere dager. Vi var helt ferske som båtfolk, og det blåste så mye utpå at vi ikke våget å gå ut for å runde Strømtangen opp Oslofjorden.

 

Bilde

Men her inne var det stille og fint.

 

Bilde

Det var godt at parkometeret var for bilene, ellers hadde det blitt dyre dager i Fredrikstad.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja det er synd hvis den nye brua begrenser tilgjengeligheten. Omtrent hvor høyt i elva bygges den? Er det noe kaiplass i det hele tatt nedstrøms?

 

Tjøme - Strømstad - Fredrikstad - Tjøme har i alle år vært en av favorittene. Når ettermiddagsolen varmer langs bryggene i Fredrikstad krøller tærne seg, helt av seg selv :lol:.

Brua kommer midt på brygga, rett i fortsettelsen av torget, med båtplasser på begge sider. Brua er delt på midten og har en kraftig hydraulisk sylinder på hver side ved brukarene. Med motorbåt går du greit under  :lol:, pinnebåter må nok kalle opp bruvakta på Kråkerøybrua.  :confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...