Jump to content

Tanker om el motor i seilbåt?


Kimsdal

Recommended Posts

Har fundert på å bytte ut en gammel saltvanskjølt buhk dv20 med el motor i seilbåten. Har lettet litt rundt på nettet og funnet http://greenstarmarine.se/ selger el motorer til seilbåt. Tenker att el motor er jo perfekt for en seilbåt. Slipper bråk fra motor slipper olje og diesel om bord. Rent og pent motor rom. Får bedre plass og lavere vekt. Slipper vinterklargjøring av motor.

 

Noen som har erfaringer med el motor i båt eller vet om andre som selger dette. Gjerne med en lavere pris.

Link to post
Share on other sites

Tenker du en sånn Greenstar 18, da? Har du funnet ut hva den vil koste? Du sier du vil ha lavere vekt, men hva blir totalvekten når du har tatt med alle batteriene du trenger? De selger visst lithiumbatterier også, som veier en tredel av AGM-batteriene, men jeg antar de er en del dyrere.

Redigert av Ove Gram Nipen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja akkurat det med vekt er jo egentlig ikke så viktig. Litt usikker på prisen på motor pakken men mener å ha lest en plass att prisen var 30.000 så med 20.000 i batterier så er eg forsatt en del under prisen på ny diesel motor.

 

Litt usikker på om 20.000 er i overkant av hva eg trenger å bruke på batterier men de lithiium batteriene som de selger er nokk ganske dyre ja. Kommer nokk sikkert til å kjøpe batterier på ebay uansett.

 

Var nett inne på http://www.electricyacht.com/ der hadde det el motor til ca 2000 dollar men virket litt jalla i forhold til greanstar motoren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...