Jump to content

Hvilke ekkolodd/kartplotter/radar burde jeg velge?


Bmwx1xdrive25d

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter et slikt instrument. Dette skal jeg ha i en Hydrolift f-23.

 

Skal primært brukes i oslofjorden, men ønsker at det kan kunne brukes om enn skal lenger ned på sørlandet.

 

 

Hva trenger jeg: Trenger jeg radar, eller er det unødvendig på en slik båt?

 

Hvilke god apparater finnes for hobby bruk?

 

Om enn ikke trenger radar, men kun kartplotter og ekkolodd, hvilke apparater vil dere annbefale?

 

 

Mine ønsker:

 

- Meget gode bilder av bunn.

-litt størrelse på skjermen.

- Brukbar brukervennlighet.

 

 

 

 

Ut over det, er jeg ikke sikker på hva en bør kunne kreve.

 

Kom med forslag på hva du/dere har prøvd, eller sett.

 

Ser for meg inntill kr 12000.

 

 

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en Garmin 720S for et par måneder siden. Det er plotter og ekkolodd, og det kan kobles radar til denne. Jeg valgte den pga. god omtale hva angår brukervennlighet. Jeg liker spesielt godt touchskjermen og at den beregner rute automatisk.

Men i ettertid har jeg blitt obs på 2. generasjons ekkolodd fra Lawrance. Så det spørs om jeg ikke var litt snar. :smiley: Sjekk Lawrance HDS.

Link to post
Share on other sites

Prisene på Garmin 720s er lave for tiden, ny modell kommer snart...?

http://www.hocom.no/no/maritim-elektronikk/gps-kartplotter-multi-skjerm/kombi-kartplotterekkolodd/garmin-gpsmap-720s,-7-touchscreen.aspx

Dette er bra pris for en 7", hekksvinger koster 499kr, og 3D kart 1500-2000kr.

Skulle vel være innenfor budsjettet ditt :-) du kan faktisk slenge på en Garmin 200i VHF med DCS og fortsatt ha penger til en ankerdram etter testturen :-)

Livet er for kort til å kjøre diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...