Jump to content

En liten honnør til Eigerøy Båt og Maskin


Octant

Recommended Posts

På tur nordover ble det noe rulling og stamping over Listafjorden sist fredag, som resulterte i det som ikke skulle skje - motoren stoppet. Dette var i første omgang ikke noen krise siden den andre motoren fortsatt gikk. Mistanken gikk umidelbart til tette drifstoff filtere pga av mye rulling.
Kursen ble satt til Egerøy, og en kort inspeksjon av primærfilteret konstanterte at dette var tett og modent for utskiftning. Det samme gjaldt filteret på den andre motoren, som sansynligvis hadde tettet seg innen kort tid.

 

Nå kan mye sies om det å ikke gjøre skikkelig sjøklart, men det er ikke det dette handler om.

Etter råd fra mannskapet på redningskøyta i Egersund ble vi anbefalt å kontakte Eigerøy Båt og Motor for å få tak i nye filter. Etter en veldig imøtekommende telefonsamtale ble vi enige om at jeg skulle komme bortom så skulle de se hva som kunne skaffes. Desverre viste det seg at den filter typen jeg skulle ha ikke var på lager, heller ikke i Norge.

Her skjer det som skiller kundeorienterte firmaer fra firmaer om har profitt som det viktigste målet.

Eigerøy Båt og Motor's daglige leder Jan Oddvar Seglem, brukte de kontaktene han hadde for å finne andre typer filter som kunne brukes. Etter noen kjappe telefoner rundt finner han et firma som kan levere andre typer filter som kan bygges om for mitt formål. Ikke nok med det, en av firmaets ansatte kjører meg for å plukke opp erstattnings filterene, og senere på dagen får jeg låne firma bilen for å samle inn små deler fra andre butikker i Egerøy.

De ombygde filterene har fått testet seg i dag fra Egerøy til Haugesund under forhold med mye rulling og stamping i omlag 10 timer. De fungerer som de skal.

Jeg ønsker med denne lille epistelen å gi honnør til Eigerøy Båt og Motor for den servicen de har ytt. Etter min menig blir ikke slike tjenester som kanskje mange tar for gitt, første side oppslag noen steder. Det er bare når vi er misfornøyd vi tar tastaturet fatt.

Link to post
Share on other sites

Jan Odvar og hans folk utfører en fantastisk service og dette skriver jeg under på med en mengde honnør til dette firmaet. Bessie Hammilton fikk seg et uventet opphold fra i fjor sommer til nå i sommer. Personlige årsaker medførte dette lange oppholde, men de tok vare på båten gjennom vinteren. Den gamle VPen ble tatt ut og ny motor ble montert i uke 24-25 i år. Ny propell som Jan fikk tak i samt tilpasning av aksel ble utført på rekordtid mens båten sto på land for bunnstoff, samt en del andre modifikasjoner jeg selv utførte. Hvor mange firmaer stiller opp på en Lørdag for å heise en opp i masten, med krane, slik at jeg fikk trett inn et nytt fall til genaker. Eller kjører deg til nærmeste butikk for proviantering for turen nordover via Stat. Stiller sine maskiner (og sveising) til disposisjon slik at jeg kunne utføre en god del eget arbeid.

 

Synd de har tilhold så langt vekk fra meg. Skulle gjerne ha de mye nærmere, men noen dager seilas sørover ordner dette. Slik Eigerøy Båt & Motor driver er noe til ettertanke for andre i bransjen.

 

Har takket de en gang tidligere på Facebook og gjentar dette gjerne til alle som er interessert i båt og båtliv. :flag::flag_bp::flag:

 

Jeg stusset hver gang noe ble utført eller tilbudt meg under mitt opphold. En er jo ikke vant med at noen driver service uten lang ventetid.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Kjekt å lese om slike gladsaker. Viktig å benytte dem slik at de får omsetning stor nok til å klare seg. Altfor mange som velger bort service og kvalitet for å spare en liten slant. Tror ikke et sekund at disse karene tar seg spesielt godt betalt, sikkert tvert imot etter min erfaring med slike folk. ;-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...