Jump to content

Hvordan finne ut når en båt er importert?


ole andre

Recommended Posts

ER det virkelig tilfelle at tollvesenet ikke har noen oversikt over når båtene er er importert til Norge? Det burde da ikke være så vanskelig å notere seg HIN-nr/produksjonsnr el.li., motornr, importdato, importør og hva det er betalt for? isåfall virker det ikke akkurat som at tullvesenet har så veldig god oversikt ...

Link to post
Share on other sites

stemmer nok det dem hadde ikke noe system for å søke på hin nr,kun personer som har importert.sjøfartsdirektoratet sa bare e måtte stole på selgeren at den var importert før 1998 så det vil nå si at dem ikke har noen ting dem skulle sagt om man skulle bli stoppet å sjekket om det er ce merket,da det er håpløst å finne ut når den er importert

Link to post
Share on other sites

Tror nok dette med 10års grense for lagring av data hos tollvesenet kan ha noe med regler for lagring av data, og at dette er tidsbegrenset.... Men er båten tatt inn for mer enn 10 år siden og ikke CE merket og all informasjon om båten er foreldet hos tollvesenet.. Vel da hadde jeg slått meg til ro og kost meg på sjøen med eller uten CE merke

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nice, da må en jo nesten finne en Sunseeker, Ferretti, eller tilsvarende på rundt 50-60 fot til millionen i utlandet. Og bare kruse inn.

"Se på papirene sa du? Å jezes, hvor er nå de. Er jo over 15 år siden jeg kjøpte båten bruktimportert. Hva er foreldesesfristen for privatpersoner å oppbevare papirer sa du?" :saint:

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...