Jump to content

Forslag til bra septik tømmepumpe?


mhemil

Recommended Posts

Jeg har en Johnson TA3P10-19 macerator pumpe som inn i mellom låter litt syk. Tipper impeller er sliten, men har ikke tatt meg tid til å sjekke. Pumpen er fra 2009 og produsenten fører nøyaktig samme pumpe i dag. Lurer på om det er noen bedre pumper med tilsvarende eller høyere kapasitet (37 l/min) på markedet i dag som også tåler lenger tørrkjøring?

 

Dersom jeg ikke trenger macerator finnes det et større utvalg av membranpumper. Har macerator på begge toalettene og trenger strengt tatt ikke kniver på tømmepumpen, men har tenkt at det er godt å ha der også i tilfelle flak av urinstein mm.. Ulempen er manglende mulighet for tørrkjøring.

 

 

Link to post
Share on other sites

?..............

 

Dersom jeg ikke trenger macerator finnes det et større utvalg av membranpumper. Har macerator på begge toalettene og trenger strengt tatt ikke kniver på tømmepumpen, men har tenkt at det er godt å ha der også i tilfelle flak av urinstein mm.. Ulempen er manglende mulighet for tørrkjøring.

 

Jeg har kun hånd/fotpumper på toilettene uten noe "knusing". Har membranpumpe overbord og aldri hatt problemer. Som Eureka sier: stillegående. Min Sealant har vært glemt og tørrkjørt i lang tid mange ganger.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...