mhemil Startet 5.August.2013 Del på Facebook Startet 5.August.2013 Jeg har en Johnson TA3P10-19 macerator pumpe som inn i mellom låter litt syk. Tipper impeller er sliten, men har ikke tatt meg tid til å sjekke. Pumpen er fra 2009 og produsenten fører nøyaktig samme pumpe i dag. Lurer på om det er noen bedre pumper med tilsvarende eller høyere kapasitet (37 l/min) på markedet i dag som også tåler lenger tørrkjøring? Dersom jeg ikke trenger macerator finnes det et større utvalg av membranpumper. Har macerator på begge toalettene og trenger strengt tatt ikke kniver på tømmepumpen, men har tenkt at det er godt å ha der også i tilfelle flak av urinstein mm.. Ulempen er manglende mulighet for tørrkjøring. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 (redigert) Jeg må si at jeg er godt fornøyd med membranpumpen min. Stillegående, ikke at det er plagsom med en støyende men... Tåler ihvertfall tørrkjøring. Redigert 5.August.2013 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 ?.............. Dersom jeg ikke trenger macerator finnes det et større utvalg av membranpumper. Har macerator på begge toalettene og trenger strengt tatt ikke kniver på tømmepumpen, men har tenkt at det er godt å ha der også i tilfelle flak av urinstein mm.. Ulempen er manglende mulighet for tørrkjøring. Jeg har kun hånd/fotpumper på toilettene uten noe "knusing". Har membranpumpe overbord og aldri hatt problemer. Som Eureka sier: stillegående. Min Sealant har vært glemt og tørrkjørt i lang tid mange ganger. Sitér dette innlegget Link to post
båten2 Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Tror ikke noen maceratorpumper tåler noe tørrkjøring, det er vel det som er svakheten til disse pumpene. Jabsco har vel en som tar 48 l/min, har den selv, men passer på å ikke tørrkjøre dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.