Jump to content

Draco 1700 med Volvo B20 som har satt seg!


Gjermund1

Recommended Posts

Du har rett jeg tappet ikke noe. Åpnet kun den store pluggen midt på drevet og konstanterte at ingen ting kom ut. Antok at dette var tappeplugg. Men ser nå at det er en skrue helt nederst på drevet, på skrå ned og ut til siden. Er dette tappepluggen?

 

 

Stusset litt i og med at jeg fikk fylt på bare litt over en liter olje.

 

Spørs om det var noe igjen der likevel. Og kanskje i løpet av 9 år på land en del kondens?

 

Om den nede tømmer hele drevet så får jeg tappe av alt og ha på ny olje?

Link to post
Share on other sites

Du tapper drevet fra pluggen i bunnen og ser nøye etter om det er vann i oljen og kjenner litt på oljen mellom fingrene for å se at det ikke er spon i oljen.

 

Deretter skrus tappepluggen tilbake med ny tetning, og du fyller 2.2 liter motorolje gjennom påfyllingen bak dekslet, dette er enklest om drevet er tiltet helt opp.

 

Nå settes påfyllingspluggen tilbake med ny tetning.

 

Peil oljen, og du må sannsynligvis etterfylle litt olje, og dette gjøres gjennom hullet til peilepinnen når drevet er tiltet helt ned, og du må vente litt mellom hver gang for at oljen skal sige ned.

Nivået skal ligge midt på det feltet nederst på peilepinnen som ikke er helt rundt.

 

Merk at dersom du ikke bruker nye tetninger på alle tre punktene vil drevet nesten alltid få lekkasje, og du er like langt.

 

Dersom det er vann i oljen når du tapper drevet må du finne årsaken.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da er jomfruturen unnagjort, det ble litt mer spennende en nødvendig, kølevannsrøret inn på oljekjøleren gikk ut, og båten ble fylt med sjøvann, før jeg oppdaget det, fikk heldighvis tettet lekasjen og lenset ut vannet.

 

Må nok ordne et feste som holder dette røret nede på oljekjøleren.

 

Et annet problem jeg oppdsget var at det kom motorolje ut fra bensinpumpen, kan se ut som det mangler en skrue på bensinpumpen. Det er ivertfall et gjenget hull som er på framsiden og litt under pumpen. Noen som kjenner til hva dette kan være?

Redigert av Gjermund1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her fant jeg et bilde som viser skruen.

 

Noen som vet hva den er til? Og om det bare er å putte i en skrue som passer?

 

bilde

 

 

 


Her fant jeg et bilde som viser skruen.

 

Noen som vet hva den er til? Og om det bare er å putte i en skrue som passer?

 

bilde

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...