Jump to content

absolutt newb skal bytte dieselmotor - med motorfestetegning


Dry_Only

Recommended Posts

Hei,

Jeg har lite penger for tiden, men vår saltvanns kjølte Farryman motor på 28HK har tatt kvelden og jeg vil gjerne forsøke å få erstattet motoren.

 

Er det mulig å få tak i nyoverhalte dieselmotorer med garanti fra forhandler for ca 15 - 30 000 ?

Er det sjanser for at jeg kan kjøpe en motor og sette inn selv????

 

Antar at aksling og propell må skiftes ut?

 

Har lagt ved en tegning som viser motorfestet som er i båten.

 

Alle tips tas imot med stor takk.

 

mvh

Jan

Link to post
Share on other sites

Skal du inn med en motor med samme turtall på utgående aksling og ca samme hk antall, så kan du nok bruke propell og aksling. Å få noe med garanti fra forhandler i den prisklassen skal vel godt gjøres. prøv heller privatmarkedet. Å bytte selv går helt greit, bare du får justert den inn skikkelig. Men om du skal til med ny aksling etc også så blir det gjerne litt ekstra jobb da...

 

Tegning? Hvor da?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Under er tegningen

De grå og svarte partier er jern der det kan bores hull de svarte flater er sveiset oppå de grå og er altså ca 6mm "høyere i planet"

 

 

 

 

 

 

 

bilde


glemte å få med at plass høyde over motorfeste (dvs før kassa oppå må bygges om) er ca 45 cm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...