Jump to content

Skarpnes, pris på å modernisere båten.


ERIKRL

Recommended Posts

Heisann! En slik motor er svært variabel på pris, men et sted mellom 30 og 60.000 bør du kunne få deg en bra motor. Baugpropell koster fort 20-25000 hvis du setter bort alt, ankervinsj med alt utstyr kommer fort opp mot 20.000 det også. Hva slags motor har du fra før?

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

hei.

Driver og ser på skarpneser, har lite peiling på båt. lurer på om det er lurt og se på utstyret som følger med båten eller motor. ser på 2 stk. ene har anker vinsj og bau propell, men bare en md 40. den andre har hard topp og en tamd 40 men ikke anker vinsj og bau propell.

 

takk for svaret!

Link to post
Share on other sites

Hmm, ville etter min mening valgt den med tamd40 motor, såfremt det er en B type med 150-160 hk, 130 er akkurat litt lite, har 135 i min og skulle gjerne hatt litt til, men hvis du trives best i området opp til 10 knop så duger det bra med md40, blir jo liksom å gi og ta. Eller vente litt og se om det dukker opp en ole brumm båt som har alt du vil ha!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

er vel ikke så mange med TAMD 40 motorer på markedet av skarpnes vel? Jeg bygde en i 1995 med hardtopp.

Ville valgt den som er best vedlikeholdt og gjerne med hardtopp, da dette er en "våt" båt for å si det slik.

 

Har du en link til annonser, så kan vi hjelpe med å se

Link to post
Share on other sites

Helt klart en våt båt, vi kjører en del med fremre kalesjen oppe, så hardtopp er sikkert et must for noen, men utrolig deilig å ta den bort i godvær, i år har det blitt mange dager helt toppløs! Av de to annonsene du nevnte så ville jeg faktisk valgt den med MD40 den har bra med utstyr, den som er nordover ser en del mere slitt ut. Koster jo en del å få den nedover også! MD40 byttes enkelt med TAMD40 om du skulle ønske det!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...