Jump to content

Kjøpe ny tv til båten


Balder ll

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Har 24 tommeren og uten å huske hvorfor så valgte jeg den fremfor 19 tommeren. Selv om jeg ikke husker så var det nok gode grunner :-), er litt nerd på sånt. Veldig bra tv og veldig følsom mottaker, mer følsom enn grundig boksen, og den var kongen på haugen før. Trenger ikke noen cam eller kort for å ta ned Nrk kanalene + nrk radiokanaler (ink dab kanaler). Tar også ned de åpne svenske kanalene uten kort og cam.

 

Eneste ulempen jeg mener å huske er at jeg ikke fant mulighet for å sende 5v via coax, men følsom mottaker mer enn oppveide for dette.

Link to post
Share on other sites

Har 24 tommeren og uten å huske hvorfor så valgte jeg den fremfor 19 tommeren. Selv om jeg ikke husker så var det nok gode grunner :-),

Gjerne fordi 24-tommeren er full HD, mens 19-tommeren kun er "HD-ready"? Kjøpte først 19-tommeren selv, men så at den ble litt liten og fikk heldigvis byttet til den større. Har ikke angret, godt bilde og bruker lite strøm :smiley: Lyden er ikke topp, men fungerer så lenge ikke skrikerunger og slikt er i nærheten. OBS har begge variantene, til en OK pris. Ser de kjører kampanjer på de med jevne mellomrom :thumbsup:
Link to post
Share on other sites

Kjøpte meg en 24" herfra og den har fungert fint til nå. Tror ikke du finner noen rimeliger.

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tv-lcd-led-og-plasma/tv-16-26-tommer/tv-12-volt

Robåt ,GH 420 ,25" tresnekke,HB 21 m ,Fjord/selco 27 ,Draco 20 ,Rana 15,30" Finsk stålbåt,Draco 25 TC,Maxum 1800,Yamarin 64 DC,Bever 470,Askeladden 585,Barracuda 1000

Link to post
Share on other sites

Har 24 tommeren og uten å huske hvorfor så valgte jeg den fremfor 19 tommeren. Selv om jeg ikke husker så var det nok gode grunner :-), er litt nerd på sånt. Veldig bra tv og veldig følsom mottaker, mer følsom enn grundig boksen, og den var kongen på haugen før. Trenger ikke noen cam eller kort for å ta ned Nrk kanalene + nrk radiokanaler (ink dab kanaler). Tar også ned de åpne svenske kanalene uten kort og cam.

 

Eneste ulempen jeg mener å huske er at jeg ikke fant mulighet for å sende 5v via coax, men følsom mottaker mer enn oppveide for dette.

Vi har også tenkt på tv i båten, men har forstått det slik at man må ha en riks-tv dekoder samt kort fra riks-tv selv om man bare skal se nrk-kanalene. Har antenne og antenneforsterker ferdig oppkoblet ombord i båten.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Du trenger ikke noe mere for å se alle nrk kanalene, høre alle nrk radiokanalene ink nrk dab kanaler og tilsvarende åpne svenske kanaler. Tven har innebygd rikstvdekoder. Men skal du se krypterte kanaler (betalt kanalpakke) må du ha cam og kort.

 

Men ikke alle studenter som jobber i el-sjappa vet det og vil nok gjerne selge deg cam og kort også :-)

 

Selv er jeg glad jeg slipper å ha ørten kanaler med på ferie. Har Finluxen på hytta, i båten er det nettbrett og tv/netflix/ spotify/radio via mobilnettet og wifi spredt i båten vha telefonen. Men når tenåringsdattera mi ble hekta på en vampyrserie på netflix så måtte jeg dobble datakvoten :-/ men strengt tatt koster det jo ikke mer enn en takeaway pizza.. eller 1/5 dels restaurantbesøk med fruen og ungene. Og det føles billig i ferietiden :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...