Jump to content

Rar "G9" halogenpære i lys jeg ikke finner pærer til.


Jan E.

Recommended Posts

I "knelysene" under dekk, som lyser kun ned mot gulvet står det noen små pærer jeg ikke finner noen steder.

(Har sett de på blinklys på noen biler også.)

Finner ikke referanse til hva de heter i delekatalogen heller.

 

Det er snakk om noen som ligner G9 pære, men hvor hvert bein er bøyd tilbake opp langs den nedre glassdelen, i hver sin retning. Og en trykker hele glassdelen inn i kontakten.

 

Skulle egentlig se om det fantes så små pærer i LED, for å bytte ut. Men må vite hva de kalles først :confused:

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Ikke lett å grave videre basert på dette, dessverre. Hvis du har et nærbilde så vil det hjelpe godt.

Ellers kan jeg tipse om denne nettsiden, Don Bulbs. Her kan en finne detaljer om mange typer lamper, på en god, informativ og ikke-kommersiell måte.

http://www.donsbulbs.com/cgi-bin/r/t.pl/socket.base.html

Lykke til videre med søken!

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

Link to post
Share on other sites

I "knelysene" under dekk, som lyser kun ned mot gulvet står det noen små pærer jeg ikke finner noen steder.

(Har sett de på blinklys på noen biler også.)

Finner ikke referanse til hva de heter i delekatalogen heller.

 

Det er snakk om noen som ligner G9 pære, men hvor hvert bein er bøyd tilbake opp langs den nedre glassdelen, i hver sin retning. Og en trykker hele glassdelen inn i kontakten.

 

Skulle egentlig se om det fantes så små pærer i LED, for å bytte ut. Men må vite hva de kalles først :confused:

tviler på at det er blinklyspærer så svake som 5w.. om det er dem jeg tenker på er dem til parklys stort sett.. på bilrekvisitta finnes led utgaver av disse samt noen som lyser blått

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Usikker på watt, men 10-11w om jeg skal tippe. Har ikke mulighet til å sjekke før om en mnd.

 

Sideblinklys på de fleste BMW er av "samme" type, og de er 5w. På GSbildeler står tittelen som "12V5WT10"

 

5w5 ser ut til å være de jeg er ute etter. Står T10 erstatter 5w5, men T10 er oftere i plastkapsel? De nye T10 er kanskje mer laget for å kunne støtte LED?

Er vist noe tilsvarende som heter P27 også, men de står det ikke er kompatible med 5w5 flere steder. Men er mer brukt i USA, og er jo til en amerikansk båt...

T5 ser også ut til å være nært beslektet.

 

"G9 wedge base" gir mange treff på det jeg er ute etter på Google.

 

Hmmm, skulle ikke være lett :clap:

Takker for al alle tips. Kjøper en billig pakke T10 for å se om de passer. Og lete etter LED når jeg har testet sokkelen :thumbsup:

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...