VannTro Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 Det med barn og Princess/Fairline handler vel om å utruste seg med løse teppe/pledd. Å fortøye i uthavn handler om riktig og stort nok anker. Et Rockna på 25-30 kg og kjetting er sikkert tilstrekkelig for en fly 12-13 tonn. Om man legger opp til uthavn vil heller ikke turen bli noe stress for å få plass, man kan da gå sakte med en båt som tåler det uten å måtte kompensere med stor fart. Disse punktene er i hvert fall min tanke når det gjelder å vurdere Engelsk flybridge på rundt 40 fot. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2013 Link til dette innlegget Svart 18.August.2013 Vi erfarer at båten vår er omtrent det største man får smøget inn i normale gjestehavner. Fungerer også godt i uthavn. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 12.September.2013 Link til dette innlegget Svart 12.September.2013 Vi tilbrakte mye tid hos Princess på Båter i Sjøen og grunnen er enkel: Dyktige selgere og flotte båter! Rederinnen forelsket seg tvert i en V48, men av praktiske årsaker som mangel på nok båtpenger ble denne parkert som en drøm... V39 var et meget positivt bekjentskap og vi var ombord opptil flere ganger for studere båten nærmere. Vet at denne ikke hargarasje eller solseng akter, men det var den totale kvaliteten og opplevelsen som gjorde at dette nå er et av våre favorittobjekter. Smarte løsninger, elegant innpakning, svært bad, gode fartsegenskaper og en generell Wow-følelse! Princess har gjort mye riktigog jeg fant ingen typiske "hva har de tenkt på her" løsninger (som jeg ser ofte på andre båter). Må også få nevne ypperlig oppfølgingi etterkant av messen fra Vollen med mailer/informasjon og spørsmål som: Hva kan vi gjøre for deg og når vil du prøvekjøre? Til Bitteliten og andre som liker Fly: Det klaffer ikke for oss, kanskje senere men ikke i nåværende fase av livet. Innspill? Vi besøkte også Windy 45 Chinook og må innrømme at det ble en kraftig nedtur! Jeg hadde store forventninger da dette er(var) en av de store drømmebåtene mine. Skapene hang og slang, løsningene/funksjone i båten var greie, ikke mer. Du fikk ikke noegod-følelse når du ruslet rundt, det hele så bare "greit ut". Og det skal det ikke gjøre nårdu skal betale 5000+ båtpenger... Det holder ikke med løsninger fra slutten av 90-tallet og grei byggkvalitet i en sånn type båt, men den båten som lå på Operaen ga meg dessverre lite.. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Oteren Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Princess er vel noe av det mest kurante du kan få. Har sansen for de nye V modellene. Når du har fått godfølelsen er nok det viktigste på plass :-) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Tenk Princess. Du vil nok neppe angre på det :-). Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 V39 er min soleklare favoritt under 40 (selv om den strengt tatt måler 43). Har kikket/siklet på den ved flere tilfeller det siste året. Tror nesten uansett størrelse at det vanskelig å finne en sportcruiser som gir mer bang for the bucks. Het kandidat hos oss, da med tre enkeltsenger i midtcabinen og hev/senkplattform. Snakket med en eier i sommer som var storfornøyd (det er og må vel forsåvidt alle som har "investert" såpass mye i ny båt være), eneste han påpekte som negativt var stort vindfang (båten har veldig høyt fribord). Jeg liker Windy 45 godt, og ser mange klare forbedringer etter oppgraderingen fra 44. Men enig med deg BB, opplevd kvalitet hos Windy er så langt jeg kan se klart fallende. For en del år siden var Windy i sin egen divisjon kvalitetsmessig - det er de dessverre ikke lenger. Og målt opp mot v39 er den jo ikke verdt prisen sin. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 De nyere ht båtene med bakdør er på en måte en fly uten fly. Da er det like greit å ta med takterassen tenker jeg. :thumbsup: Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
REM Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Jeg foretrekker å ligge med nesa mot land og ha rompa ut i det "fri og uforstyrrede" Samme med oss Frese på. På vår 4-ukers ferie i år lå vi i gjestehavn kun 3 ganger. Når forholdene ligger til rette for det med sol og flatt hav som det har vært mye av i sommer, går vi gjerne så sakte vi bare kan og koser oss på fly. Spiller ingen rolle når vi "kommer frem", vi finner alltid en plass i vår fantastiske skjærgård. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
uthavn Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Vi tilbrakte mye tid hos Princess på Båter i Sjøen og grunnen er enkel: Dyktige selgere og flotte båter! Rederinnen forelsket seg tvert i en V48, men av praktiske årsaker som mangel på nok båtpenger ble denne parkert som en drøm... V39 var et meget positivt bekjentskap og vi var ombord opptil flere ganger for studere båten nærmere. Vet at denne ikke har garasje eller solseng akter, men det var den totale kvaliteten og opplevelsen som gjorde at dette nå er et av våre favorittobjekter. Smarte løsninger, elegant innpakning, svært bad, gode fartsegenskaper og en generell Wow-følelse! Princess har gjort mye riktig og jeg fant ingen typiske "hva har de tenkt på her" løsninger (som jeg ser ofte på andre båter). Må også få nevne ypperlig oppfølging i etterkant av messen fra Vollen med mailer/informasjon og spørsmål som: Hva kan vi gjøre for deg og når vil du prøvekjøre? Til Bitteliten og andre som liker Fly: Det klaffer ikke for oss, kanskje senere men ikke i nåværende fase av livet. Innspill? Vi besøkte også Windy 45 Chinook og må innrømme at det ble en kraftig nedtur! Jeg hadde store forventninger da dette er(var) en av de store drømmebåtene mine. Skapene hang og slang, løsningene/funksjone i båten var greie, ikke mer. Du fikk ikke noe god-følelse når du ruslet rundt, det hele så bare "greit ut". Og det skal det ikke gjøre når du skal betale 5000+ båtpenger... Det holder ikke med løsninger fra slutten av 90-tallet og grei byggkvalitet i en sånn type båt, men den båten som lå på Operaen ga meg dessverre lite.. Da er det to rederinner som tydelig falt pladask for nye V48. Fikk nesten ikke med meg fruen videre på Båter i sjøen. Når det er sagt så må jeg si meg helt enig. Synes båten hadde fine linjer, gode løsninger, fin førerplass og bakvegg. Denne seiler opp som ny favoritt av HT båtene. Fikk noe å tenke på her, kanskje utsette båtbytte og spare litt til Nytt dilemma altså... Ganske "slitsomt" å ha dette båtsyndromet som vi her inne lider av. Godt vi kan skrive om det da Er enig i at V39 er nydelig og absolutt en aktuell båt. Minuset er i forhold til å ha et tørrere innemiljø på vår/høst eller på våte dager når man har soft-topp skyvetak og ikke bakvegg. Ser forøvrig at Fairline har kommet med en konkurrent til V48, i nye targa 48. Noen her som har tittet på denne, ikke Open utgaven, men med bakvegg? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Test av Princess V48 i siste Motorboat and Yachting. Båten får pepper for dårlig komfort mot sjø. Sjelden de er så direkte i det bladet Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Virker som Princess har laget litt mindre v-bunn på V48 enn de pleier. Er det for å få mer volum innvendig? Har ikke lest noen sånne kommentarer om Targa 48, men den er kanskje for ny til at den har blitt testet skikkelig ennå? Jeg synes Fairline har truffet veldig bra med den nye T48, spesielt Open-versjonen. Mye finere linjer enn T44 og T50, som er litt for runde i overbygget. Og 2x600hk IPS med dynamisk posisjonering høres rått ut! Ellers synes jeg Sunseeker Portofino 40 ser ut til å være en flott båt også. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
uthavn Svart 15.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Test av Princess V48 i siste Motorboat and Yachting. Båten får pepper for dårlig komfort mot sjø. Sjelden de er så direkte i det bladet Kan dette ha noe med tyngdepunktet, grunnet motorplasseringen og IPS? Regner med at det ikke er annen V-vinkel på skroget enn på de andre princessbåtene. Hvordan trimmer du båten din Bitteliten, kun med trimplan? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Med ips trimmer man kun med trimplan Jeg tror det stadig større volumet i skroget påvirker sjøegenskapene Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Antagelig også for å få et mer lettdrevet skrog vil jeg tro. Det er sjelden man får både i pose og sekk med lettdrevet vs brøyteegenskaper i grov sjø med raskere båter. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2013 Link til dette innlegget Svart 15.September.2013 Fairline har satt motorne lenger frem i sin nye 48. Mellomaksel til ips drevene. Men da blir det mindre bovolum.... Og bedre sjøgenskaper Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.