Jump to content

Sleipner Sp496 baugtruster, bygge om til 4 el. 5 bladers propell?


Stalker

Recommended Posts

Jeg prøvde å søke på den i alle slags varianter men finner ikke noe. Og det gjorde jeg for å prøve å sjekke litt før jeg svarte deg pga.

Jeg har en 4 hk Sleipner og sente en mail til Maritim og spurte om jeg kunne bruke den nye oppgraderte 5 blads propellen som også er mer stillegående, til min 2000 mod og det kunne jeg.

 

Men fant liksom ikke noe info på din :)

 

larss

Link to post
Share on other sites

Det er en gammel traver jeg har (97 mod), det skal vist nok være samme motoren (4hp), men propell akslingen er forskjellig. :o( Da kan man ikke bruke oppgraderingskittet. Har gjort en del grep for å få mer futt i den, og nå lurer jeg på om propellen kan gi den mer kraft i og med at den er 3 bladers, sp55 har jo 4blader og det nye kittet 5 blader som gir "5kg" mer skyvekraft. Da antar jeg at det er en del å hente på øke antall blader fra 3 til 5.

Link to post
Share on other sites

Hei Stalker

 

Jeg har fått mitt oppgraderingskit i posten nå i dag. Skal ikke montere det før båten skal på land til vinteren.

Du kan låne det nye kittet mitt om du vil, så du kan måle,sammenlikne etc for å se om du kan få bygget det om.

 

Så slipper du å kjøpe før du ser om det går..

 

larss

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei

 

Larss takker for tilbudet om lånet, men jeg har allerede tatt sjangsen på å kjøpe et sett :p

 

Cantina: Måtte du demontere undervannshuset for å få det til eller gikk det mens det stod på båten?

Hvordan har du løst problemet med at sp496 har 12mm aksel og de nye har 14mm.

Har du plassert anode i front ?

Og sist men ikke minst hva ble resultatet , ble det mer skyv?

 

Takker for respons og beklager seint svar

 

Stalker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...