Jump to content

Bytte av dørkplater i Diana 700


Moify

Recommended Posts

Jeg har planer om å "pusse opp" en 25 år gammel dame, en Diana 700, og som nybegynner i gamet, så kommer jeg helt sikkert til å benytte Båtplassen som kilde til mye god informasjon.

 

I første omgang skal jeg i gang med å bytte dørkplater, og har i den anledning kjøpt inn nye teakfiner plater på Maritim. Jeg ser helt klart noen utfordringer mht nøyaktighet på utskjæringer, og har allerede innsett at kombinasjonen stikksag og sirkelsag er utelukket, og må derfor gå til anskaffelse av en solid bordsag.

Dersom noen evt vet om noen i Mosseområdet som kan kappe til slike plater for en billig penge, så mottas slike tips med stor takk.

Etter å ha sett litt på tidligere tråder mht lakkering, så ser jeg at flere mener at man bør avslutte med ett eller to lag med mattlakk. Jeg har allerede kjøpt inn Epifanes klarlakk, og kommer uansett til å begynne med dette. Holder det med 5 strøk? (Ser noen har brukt så mye som 9!!)

Er det en fordel å lakkere hele plater (244x122), eller bør jeg lakkere hver del for seg?

 

Noen tips til hva jeg kan bruke som "avslutning" på kantene?

Kan jeg like godt bruke lakk, epoxy e.l., eller bør jeg bruke teaklist, alulist e.l.?

Fant forøvrig denne: http://www.maritim.no/interior-eksterior/byggematerialer/listverk/kantfiner-av-teak-m-lim-20-mm som ser litt interessant ut.

 

Alle tips mottas med stor takk! :smiley:

 

Mvh

Moify

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...