Jump to content

vp 280 gear som, med et smell, hopper ut og inn av gir


pompador

Recommended Posts

Hei ,er ny her. Har kjøpt en gammel Yamarin 21 fot med innenbords 170 hk vp. Drevet er vp 280 ,men vet ikke hvilken type 280 det er ,hvor kan jeg finne dette?

Har ett problem når jeg skal få den opp i plan ,da smeller giret i fri. Å når jeg ruser den i fri ,så smeller giret i forover. Den er også veldig treg å få i gir ,må bryte litt. Har sjekket kontrollen ved å koble fra girvaier i kontrollboksen ,da er den helt fin ,så må være noe annet.

Håper noen har noe svar :-)

 

Link to post
Share on other sites

Du må lese reglene for hvordan man lager en emnetittel. Hvis ikke blir slike tråder med for korte emnetitler stengt og man får et ublidt møte med forumet som ny bruker. Dine tråder blir ikke stengt av moderator for å være slem, men man ønsker titler som sier mer enn bare hva man har... Feks VP 280 drev smeller i fri/ har girproblemer.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

hei.

når du tenker på vilke type 280 drev du har så tenker veld du på utvekslingen i stammen? vet det er forskjell på 280 til bensin og diesel motor, men mevt ikke om det er foskjell på de som er til benisn motor.

 

men du skriver at når du kobler fra gir vaieren på konsollboksen så funker alt greit? altso når du ruser den i fri uten å ha girvaier koblet til kontrollboksen hopper den ikke i gir og motsatt, når du har den i gir så hopper dne ikke ut når du gir full gass?

 

om jeg tolker det rett så er det da noe galt med kontrollboksen din noe justering som må til får å få den bra igjen vil ejg tru.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Hei ,er en bensinmotor.

Det jeg mente var at når jeg koblet girvaieren av kontrollboksen ,så slipper jeg å bryte girspaken ,dette for å sjekke om det var noe galt med kontrollboksen ,noe det ikke er. Så fort jeg kobler på vaieren igjen,er den like treg. Så må være noe galt i drevet vil jeg tro.

Link to post
Share on other sites

Det er nok girvaieren som er rustet fast og kaputt, du må nok ta opp båten og koble fra vaieren bak på drevet, dersom spaken er like hard er det vaieren, hvis ikke er det internt i drevet det er noe galt.

 

Dersom du kjører med dette vil du ødelegge konet i drevet etterhvert.

 

Den er normalt enkel å bytte, den går i en slange som sitter på transomfestet og rett ut i drevet hvor den sitter festet med en liten metallbit og to skruer, samt med et klips og en liten mutterdings.

Hvordan den sitter festet inne i båten varierer?

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...