Jump to content

tråden for Jans Entry.

jansentry

Recommended Posts

• 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

Kanskje vi kan blåse liv i denne tråden igjen(?)

Har en 2005 (halvfrabrikat). Også med utvendig pentry, og ellers løsninger etter tidligere eiers smak og behov - som heldigvis er et godt utgangspunkt for meg også (som fersk eier og bruker av overnattingscruiser). Stor badeplattform som familien er veldig glad i.
Drives av Mercruiser 2.8, 200hk med Bravo drev.

Er på min andre sesong med båten, og så langt brukt ca 110 timer på den tiden (totalt 270). Var bygget med plexi-glass i vindskjerm, som var forferdelig mattet gjennom 8-9 års bruk. Nettopp byttet til Lexan-glass, og kan endelig sitte mens jeg kjører båt igjen :-)

Svein

Hei Jostein mener det er former til badeplattformen men usikker på hvor den befinner seg. Mener formene til båten og plattformen stod til salgs på Finn for et års tid siden. Den nye badeplattformen er vesentlig større og mer praktisk enn den gamle typen.

Angående vindskjermer har jeg også Plexi-glass noe som i mine øyne er helt ubrukelig lurer veldig på om det er mulig å skaffe ordentlig glass, hvis noen har noen tips hadde jeg satt stor pris på det.

Tommy

• 2 uker senere...

Nå har jo jeg veldig fersk erfaring med skifte av glass i vindskjermen, Tommy.
Desverre har jeg ikke noen gode før- og etter bilder av jobben, men det er fantastisk å nå kunne sitte på førerplassen istedenfor å stå for å titte over skjermen.
Jeg ville anbefale en mail til Ertec, så får du gode råd og leverer akkurat det du skulle ønske. Jeg kjøpte glasset fra dem (de har målene og skjærer glasset ferdig for deg, hvis de bare får modellnavnet på båten). Selv valgte jeg Lexan-glass, som ikke skal mattes slik som plexi (merket med uv-herding på begge sider av glasset). Det er bare noen få uker siden jeg byttet glasset, så jeg får vel gi det mere tid før jeg konkluderer 100% med holdbarheten.
Jobben med å bytte glass gjorde jeg selv. Det er litt styr, og kan fort bli både unøyaktig og grisete om man ikke er forberedt for jobben.
Ertec kan også gjøre jobben for deg, så er man sikker på at det blir et godt resultat og slipper å prøve seg frem. Heldig for meg at de holder til i samme kommune som jeg bor i, Tvedestrand. Men det er jo overkommelig avstand for levering/henting fra Kristiansand også.

Hei. ser det er kommet opp spørsmål om store typen plattform, er temmelig sikker på at jeg klarer å trylle frem en til, ca 3000 for ferdig støp. det du måtte ønske å legge på eller rundt kommer i tillegg, da mener jeg evt fenderlist og teak nedi plattformen.

jeg lagde i sin tid en gruppe på fb Jans Entry, morsomt om det dukket opp flere der med bilder å spørsmål også.

Erik

• 2 uker senere...

Trykk på knàppen Bli medlem når du bruker linken, det funket for meg igår

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hei. ser det er kommet opp spørsmål om store typen plattform, er temmelig sikker på at jeg klarer å trylle frem en til, ca 3000 for ferdig støp. det du måtte ønske å legge på eller rundt kommer i tillegg, da mener jeg evt fenderlist og teak nedi plattformen.

jeg lagde i sin tid en gruppe på fb Jans Entry, morsomt om det dukket opp flere der med bilder å spørsmål også.

Erik

Ble enda mere interessert i badeplatformen når jeg så bildene?. Hvor i landet holder du til? Jeg bor utenfor Bergen.

Mvh.

Jostein

Jeg holder på å tilpasse opplagstralle til Entryen min, og lurer på om det er noen som har noen mål på skroget?
Eventuelt om noen allerede har tilpassede traller eller krybber, så funker nok målet på disse kanskje enda bedre :-)
- Det er jo spesielt nøyaktig bredde bak på skroget, og vinkelen på bunnen her (eller hvor flat den er).

Har målt litt på opplagsplassen min som er knappe 9m i lengde, så det skal bli trangt nok med baugspyd og den store platformen.

• 1 år senere...
  • 9 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...