Jump to content

Noen her med erfaringer rundt Jeanneau Prestige 36?


Jarl-Espen

Recommended Posts

Jeg kjenner denne fra en kort periode. Jeg kjørte ikke i skikkelig dårlig vær men den er jo forholdsvis romslig med solid maskineri osv.

Jeg husker jeg likte båten spesielt godt ift. Forbina (som er noe smalere) og viksund som jeg sammenlignet med (har glemt hva jeg likte bedre på Jeanneauen.. kanskje prisen, motorløsning eller lugarløsning) som var noen andre modeller i samme prisklasse som minner litt.

Forholdsvis mye båt for pengene mht. volum/motorisering/osv./kr. Om båten du ser på mangler dekksputene på fordekk så har jeg fartet rundt i den aktuelle båten (for de ligger ubrukte i kjelleren min)

Redigert av HR312MK1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uten noen erfaring, men med "båtjakt" i hodet så har jeg merket meg at denne båten er spesielt bred i forhold til lengden, hele 3.84 bred. Dette vil gir jo en meget romslig 36 foter. Bredde er vel så viktig som lengden, da det blir enklere å passere hverandre i båten og livet da føles mer "romslig". Jeg synes også flybridgen på denne båten er veldig tiltalende. 2 gode stoler med litt sidestøtte skal ikke undervurderer når man sitter høyt over vannet og det beveger seg litt fra side til side.

Kan du strekke deg til 2006 modell så får du den nye badeplatformen. Den er himmelsk mye større enn den på de eldre båtene. Det jeg ser som negativt er at da får du D-serie motorer i stedet for KAD 300. Kad 300 er nok regnet som en langt mer pålitelig motor.

Denne har ligget forholdsvis lenge på FINN og ser i hvert fall fin ut på bildene(de som ikke er fra brosjyren): http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41860293

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

De ble også levert med 63P og ble da en veldig sprek båt.

 

Det jeg har lest av negativ er serdeles dårlig tilgang til yttersidene av motorene, og spesielt SB motor og endel av servicepunktene på denne. Fremkant med impeller og reimer skal være spes vanskelig.

 

Motorer bør sjekkes nøye, da det kan ha vært fristende for noen og droppe visse vedlikeholdspunkter pga vanskelig tilgang.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hjelp......63-motor på disse båtene må jeg bikke 35 knop :pray:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Vi luktet også på en slik, men endte opp med Sealine F37 p.g.a vesentlig bedre plass inne i salong og i pentry, samt Sealine`s MEGET sosiale flybridge.

Buesofaen bak er også glimrende og er min favoritt plass i kroken for ettermidd. luren, hehe

Sealine sin geniale kalesje "koffert" i taket var også noe avgjørende for oss. Eget rom i taket også for bord, fiskestenger el. lingnende. Romslig motorrom med god tilgang hele veien også.

 

 

Små detaljer som teller mye, samt at den er fortreffelig i sjøen....

 

den Vantro linker til tror jeg er meget strøken. Delikat inni er den også!

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...