Arildo85 Startet 9.August.2013 Del på Facebook Startet 9.August.2013 hei! motoren min startet å gikk fint igår, men da eg skulle starte motor igjen etter havnebesøk, ville den ikkje starte, til slutt startet den men stoppet igjen, sånn holdt den på hver gang eg fekk start, stoppet den igjen. tok ut 2 plugger å sjekket gnist, gnistret som bare det men pluggene var knusk tørre, merkelig etter å ha kinnet opp et helt batteri og pumpet på gassen.tok ut forgasserene og sjekket dem, såg nye ut så regner me de er i orden.prøvde å kinne uten forgasserene på for å se om bensinpumpa leverer, å den spruter ut bensin som bare det. noen tips? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 (redigert) Hvis det kommer bensin fra pumpen og inn i forgasseren, men ikke ut av forgasseren og inn i sylindrene på motoren, så er det nok ikke umulig at noe er feil med forgasseren allikevel. Redigert 9.August.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kromfelgen Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 Jeg hadde liknende symptomer en gang. Gnist på tennpluggene. Bensin til forgasseren og tørre tennplugger. Fikk ikke start i det hele tatt. Det viste seg at registerreima hadde hoppet over en del hakk etter at drevet til akselen som driver fordeleren hadde løsnet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 Hatt også tilsvarende problem på en OMC motor engang. Da var det kommet rust flak og drit inn i forgasseren, som tettet dyse på vei inn til flotør. Kammeret fyller seg sagte opp, motor starter, bruker opp bensinen, motor stopper. Stod litt, samme skjedde. REnset gasser og monterte filter, båten var i orden. Dette var dog en gammel motor og båt. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
Arildo85 Svart 10.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2013 Ok takk for svar :) prøvde å koble en annen tank til inntaket på bensinpumpa, samme problem fortsatt, tørre plugger, motor starter men stopper igjen. Kan d være at bensin pumpa leverer for lite siden forgassarenene ser bra ut? Når eg gir gass mens motorer sviver så dør den med en gang... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Shaggylaggy Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 Blåste du igjennom alle kanalene når du hadde opp gasserene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arildo85 Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 Ja mener eg gjorde d, men skrudde kun ut de 2 dysene øverst i forgassarenene , siden d var helt skrudd inn tenkte eg d ikke var farlig å ta dem ut, vett du hvor hoved dysa er ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bodehode Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Obs, de øverste dysene som er skrudd inn på siden av forgasserne er tomgangsdyser. Hvis du skruer dem for hardt inn blir de deformerte og ødelagt. De er IKKE å få kjøpt lenger!!! Så her må du være forsiktig. Har du service manualen til VP? Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post Share on other sites More sharing options...
Arildo85 Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 skrudde d ikke så hardt inn, fikk gang på motor igjen, går ann å gi gass på tomgang men ikke med belastning, men virker som den ene aks pumpa henger litt , kan d være årsaken? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bodehode Svart 12.August.2013 Del på Facebook Svart 12.August.2013 Akspumpene er ikke kritiske ved rolig pådrag. Det er ved mye/raskt pådrag de kommer med en liten sprut. Hvis du holder fingeren foran akspumpedysen når du gir gass (uten at moter er i gang) vil du bli litt bensinvåt på fingerne, slik vet du at akspumene leverer. Når du ser ned i innsuget/forgasser vil du ved pådrag (motor i drift) se en relativt kraftig stråle fra hoveddysene, her vil evt. feil vise seg hvis det ikke er bensin nok... har du sjekket flottørkamrene? Som jeg forstår kom denne feilen plutselig/overnatten. Da er det nærliggende å tro at det er noe rusk i forgasserne eller noe feil med bensintilførselen. Men ikke glem tenningen, fortenning justeres jo etter pådrag, kan det være noe dær? Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post Share on other sites More sharing options...
Arildo85 Svart 13.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2013 Hei bodehode og takk for god hjelp og svar, skal sjekke fortenninga og rengjør forgasserene skikkelig å ta ut dyser å blåse gjennom kanaler med trykkluft. Merkelige greier for motoren har fungert fint når eg har brukt den med jevne mellomrom, med en gang eg har vært vekke en ukes tid har d vært problemer igjen....Aks pumpene virker nok da for d kommer en god sprut fra begge forgasserene når eg gir gass.ser ingen sprut fra hoveddysene når eg gir mer gass, skal dette være synlig asså? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.