Jump to content

kjør varmaren på full guff!


luka

Recommended Posts

Etter å ha stilt ein heil del spørsmål på denne sida, og fått gode svar, vil eg gjerne meddela nyttig informasjon frå fagmann som foretok service på min eber d4 som har sota ein del ved oppstart.

 

Ved hjelp av dataprogram fann han ut at varmaren for det meste var kjørt på halvt, eller den temperaturen som ein t.d vil ha nattestid (ikkje alle vil kjøra varmaren om natta), noko han fråråda i det lengste og oppfordra heller til full guff for at varmaren skal brenna reint.

 

Det kan jo bli vel hett, men då bør ein iallfall kjøra varmaren på full guff eit kvarters tid før du slår den av.

 

Mulig du visste dette frå før, om ikkje så veit du det no :)

Link to post
Share on other sites

Min Eber D3L fra åtti-tallet ser ikke ut til å ha disse soteproblemene, men jeg tror kanskje den er så enkel at den brenner for fullt når det brenner. Den slukker ved oppnådd temperatur og starter igjen når temeraturen synker igjen.

 

Vet ikke, men jeg tror kanskje disse nyere varmerne har blitt litt for avanserte?

Link to post
Share on other sites

Min nye ny innstalerte diesel varmer slår seg automatisk på full guffe når man skal slå den av, den går automatisk for full guffe i ca 1min før den går av. stusset litt over hvorfor den gjorde dette fremfor og bare slå seg av med det samme, men grunnen er vel slik som her.

Link to post
Share on other sites

Proxor : den går automatisk for full guffe i ca 1min før den går av.

 

Er vel bare vifta som går for fullt ? I hvert fall er min slik, for selve brenneren slukker så snart jeg slår av. Men kanskje din også setter brenneren på fullt ei stund, og i så fall går verden fremover. :smiley:

Redigert av hegra (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...