ERIKRL Startet 10.August.2013 Del på Facebook Startet 10.August.2013 Hei har flere spørsmål jeg da. hvordan er bedford motorer?? ser på en en båt med en 146 hk. og så ser jeg på en båt med en mercedes-benz motor 256 hk. jeg har ingen kjennskap til disse. Noen som kan?? Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 Det er kanskje lettere å få tak i reservedeler til Mercedes-motoren. Begge er vel ganske slitesterke. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
TMe Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 Bedford er OK om den er i orden. Deler blir utfordrende, men kan gå problemfritt i årevis uten annet enn olje og filterskift. Spørsmålet er om prisen er deretter. Mercedes er straks mer kurant. Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 Når det kommer til reservedeler, er det avhengig av hvilken Bedford, og hvilken Mercedes det er. Jeg kan tenke meg mange motorer på 256 Hk og der omkring fra Mercedes det IKKE er lett å få tak i deler til. Antall hestekrefter sier egentlig VELDIG lite om hvilken motor det er. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
ERIKRL Svart 10.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2013 Det er jo sant, sto ikke mer i annonsen. jeg hørte med dere her på forumet tidligere om volvo penta og ford motorer. Virket som om de er bedre en disse to etter kommentarene og dømme. Takker så mye til dere alle! Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Jeg tror at en typebetegnelse vil gi mange bedre svar. Og for øvrig, det finnes både Forder og Volvoer som det er vanskelig å finne deler til også. Men nå er det nå engang slik at nesten 50% av alle lystbåter har Volvo Penta, og dermed er det mulig å finne gamle deler i garasjer og kjellere også. Og når det er sagt, er motoren mindre en 40 år gammel, nesten uansett merke, er det stort sett altid håp. :) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Jeg ville vel egentlig holdt meg unna begge to. Det ER vanskelig å få tak i deler til de, særlig til mariniseringsutstyret som sitter på de. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
ERIKRL Svart 13.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2013 Takker for svar. ser nå på en marex friendship med ford/ saab 2704. ser ut til at det er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.