I.E Startet 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2005 Godkväll, Finns det någon risk med att ladda ett batteri för snabbt ? Har nu möjlighet att ladda min batteribank med totalt 130 A/h. Inga problem eller ? / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 (redigert) Batterier lades ikke med A/h. Batterier lades med A. Vanlige åpne bly/syre batterier lades normalt med en ladestrøm som er opp til 25% av batteriets Ah-kapasitet. Større ladestrøm over lang tid fører til betydelig gassing, for høy varmeutvikling og stort vannforbruk. Det går ikke an å svare på spørsmålet om hva du kan siden jeg ikke vet hvor stor batteribanken din er. Lotus. Redigert 17.Mars.2005 av Lotus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
I.E Svart 17.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Batterier lades ikke med A/h. Batterier lades med A. Vanlige åpne bly/syre batterier lades normalt med en ladestrøm som er opp til 25% av batteriets Ah-kapasitet. Større ladestrøm over lang tid fører til betydelig gassing, for høy varmeutvikling og stort vannforbruk. Det går ikke an å svare på spørsmålet om hva du kan siden jeg ikke vet hvor stor batteribanken din er. Lotus. <{POST_SNAPBACK}> Jag trodde i min lilla värld att en 70 A generator laddar 70 A på en timme och att man därför kan säga att jag kan ladda 130 A per timme ( 130 A/h ) Felaktigt förstår jag nu ... Kan välja mellan att ladda bara startbatteriet = 105 och start + förbrukning = 585. Anar att 130 A bara bör brukas då jag laddar hela banken. /Dan Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 (redigert) Hvis du har 585Amp totalt så er det ikke noe problem med din 130 amp lader Les mer på www.ladac.no om lading. Redigert 19.Mars.2005 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Erik Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 (redigert) På denne linken finner du et skjema på hvilke Batteribank størrelser du kan lade med ulike lade spenninger, og er gradert i anbefalt, kan brukes, og ikke anbefalt : http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/0/...65?OpenDocument Tabellen går bare til 50A lader, men det anbefales IKKE å lade 100A/H bank med 50A lader, så da er heller ikke 130A å anbefale vil jeg tro. Redigert 19.Mars.2005 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
I.E Svart 19.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Alla, Tack för era svar ! / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Hei I.E. Hvordan bruker du engentlig din 130A lader? Knekker du ikke øyeblikkelig ethvert landstrømsuttak? De fleste har jo gjerne en begrensning på 900W pr uttak. Din lader må jo bruke minst 2 kW. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
I.E Svart 20.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Hei I.E. Hvordan bruker du engentlig din 130A lader? Knekker du ikke øyeblikkelig ethvert landstrømsuttak? De fleste har jo gjerne en begrensning på 900W pr uttak. Din lader må jo bruke minst 2 kW. Lotus <{POST_SNAPBACK}> Ja det är en relevant fråga... Jag har precis installerat en 20 A generator på mitt aggregat. Aggregatet är också kopplat till en 5,5 kW:s Ac generator som i sin tur driver en fast installerad Pulstronic laddare på 40 A. På min huvudmotor sitter en 70 A generator. Allt detta kan jag, om det nu finns anledning, köra på en gång varvid totalen blir 70+40+20= 130 A. / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Ja det är en relevant fråga... Jag har precis installerat en 20 A generator på mitt aggregat. Aggregatet är också kopplat till en 5,5 kW:s Ac generator som i sin tur driver en fast installerad Pulstronic laddare på 40 A. På min huvudmotor sitter en 70 A generator. Allt detta kan jag, om det nu finns anledning, köra på en gång varvid totalen blir 70+40+20= 130 A. / Dan <{POST_SNAPBACK}> Det funker nok ikke slik du kan ikke summere alt isammen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
I.E Svart 20.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Det funker nok ikke slik du kan ikke summere alt isammen. <{POST_SNAPBACK}> Careka, Hur fungerar det då egentligen ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.