Lingefan Startet 11.August.2013 Del på Facebook Startet 11.August.2013 (redigert) Har en d6350 og ser jeg har fått en god del sjøgress i sjøvannsfilteret. Jeg er lite kyndig, er det bare å skru opp de fire skruene og ta ut sjøgresset? Kan det være flere steder? Har følgende type sjøvannsfilter Takk for svar :) Redigert 11.August.2013 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Oteren Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Skru opp de 4 skruene, ta ut det hvite plastfilteret, tøm og skyll. Monter inn igjen, enkelt og greit :-) Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Om filteret er plassert under vannlinjen, må du stenge vannet. Du har sikkert en ventil på skrog-gjennomføringen. Sitter filteret over vannlinjen er det bare å skru opp de fire skruene å rense filteret. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 Takk for gode tips, tror det sitter over vannlinjen i min båt. Det kan ikke komme sjøgress noe annet sted også? Det er kanskje poenget med filteret at det nettopp skal samles der i stedet for å komme videre inn i motoren? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Adi Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Det er poenget med filteret ja. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Hvis du har fått mye sjøgress i sjøvannsinntaket har sjøgresset en tendens til å hope seg opp i oljekjøleren som er plassert innvendig i sjøvannsslangen før sjøvannsfilteret i akterkant motor babord side. Skal du ha opp denne er det å anbefale å ta opp båten da den er plassert lavere enn vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 Er det noe spesielt "farlig" å kjøre med dette ut sesongen hvis jeg bare tar bort sjøgresset i filteret, og sjekkerigjen litt senere om det har kommet nytt gress frem i filteret? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
KAT Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Så lenge du har kjøling nok og motoren ikke går varm skulle det ikke være noe problem å kjøre ut sesongen før du sjekker. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 (redigert) Kjørt i hele dag med sjøgress der, 4- 5 timer kanskje før jeg oppdaget det ved rutinesjekk etter kjøretur. Temperatur har vært normal hele tiden og motoren går helt strøkent. Overnattet et sted hvor det er veldig grunt og mye sjøgress/mudder kun 1,3-1,6 meter dypt... Må ha fått det der. Redigert 11.August.2013 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Lingefan Svart 13.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2013 Sjøvannsfilteret satt over vannlinjen så da var det bare å gjøre som dere sa. Jeg har fått renset det og satt det tilbake på plass. Tusen takk for meget gode svar her inne og hjelpen! Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.