Jump to content

Hvordan er ford/saab 2704 1984 motor


ERIKRL

Recommended Posts

Hei igjen.

 

Nå tror jeg at jeg har funnet den båten jeg endelig vil ha. det er en marex friendship 1980 mod.

Lurer på litt ang motoren da. Det er en ford/saab 2704 med turbo og intercoler fra 1984. heter den te siden det er det på den?? Den har gått rundt 2500 timer. Lurer på hvordan de er og hvordan det er med deler til de. All info er av interesse.

Link to post
Share on other sites

Hvis det er 2704 et yter den vel 180 hk. Trodde de sluttet å lage den i 1982, men at de ble solgt nye noen år fra lager. Men jeg kan ta feil her.

 

Tror dette er noe av det mest solide du kan få tak i. Jeg ville ikke vært redd for å kjøpe en slik med "bare" 2500 timer på telleren om den ellers bærer preg av vedlikehold.

 

Hadde 2704 motor i forrige båten. Ikke noe tull med den. Ryker litt når den er kald, men sånn er det bare.

Håndbok ligger i dokument arkivet her.

 

Nå er det vel ikke så mange deler å skifte på disse, jeg kjøpe fra et firma i Bergen de småtingene jeg skulle ha. Motorene ble også brukt i mindre lastebiler

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...