Jump to content

Service/vedlikehald av Suzuki 90 hk 4-takt 2008 modell?


Ask

Recommended Posts

1 - ville skiftet olje filter og tenn plugger også samt nye paknings skiver på gear og olje plugg

 

2 - sjekk og skift zink nederst på opphengs braketten , samt sjekk de 2 zink pluggene som er skrudd i toppen.

 

3 - etter å ha tatt av motordekselet, sjekk adkomsten for verktøy til den nederste tennpluggen.

dersom du sager eller filer et lite hakk så slipper du å demontere side deksel.

 

4 - suzuki har en alvorlig defekt som har irritert meg grønn - merkingen på oljepeile pinnen stemmer ikke med det man ser når man peiler, etter å hatt på det foreskrevne volum, som jeg etter hukommelsen mener er 5,5 l. ( sjekk ! )

dette er for dårlig når det samtidig i instruksjons boka advares sterkt mot å fylle for mye.

motoren er ellers svært bra - importøren skal jeg ikke ha sakt noe om da det i så fall ville ha blitt ±}][{¥½$............

 

5 - dersom du er fortrolig med å handle på nett fra USA er det et bra firma som heter Brownpoints Marine som har alt du trenger til påhengs mye billigere enn Sandes forhandlere

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Takk for raskt og godt svar. Kor lang tid tek det frå tinging, frå Brownpoint, til ein har delene?

Eg har ikkje handla frå USA før, men det er vel ikkje noko hokus pokus, dersom firmaet sender utanfor Nordamerika.

 

Viser det for mykje eller for lite på peilepinnen? Kva gjer du for å få rett oljenivå?

 

Kvar skal ein fila hakket? Verktyet eller motoren? (Kanskje dumt spørsmål, men eg har ikkje fått båten enno.)

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke du har fått med Eier Manual, bør du høre om selger har denne liggende. Her står det service-intervaller, oljemengder, anbefalt oljetyper, og ellers andre ting som kan være greit å slå opp i hvis det oppstår alarm e.l.

 

Vet ikke om det er register reim eller kjede på disse? Hvis registerreim, er det ofte skiftintervall på hvert 5. år. I og med det er en 2008 modell, bør du sjekke om dette er gjort / må gjøres. Hvis kjede, slipper du tenke på dette.

Link to post
Share on other sites

Zink på powertrim-pumpa MÅ (!) byttes ofte. På min så tæret pumpa istykker da zink tærte fortere opp enn vanlig. Sjekk!!!

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

litt mer detaljert ( jeg har forresten også 2008 - DF90 ):

jeg fyller ca 5,3 liter olje og da viser peilepinnen langt over max streken.

 

vedr adkomst med verktøy til den nederste tennpluggen er den enkleste

forklaringen å løfte av motordekselet og se og prøve å skru ut pluggen.

ved å lage et lite hakk (som blir liggende innenfor gummipakningen )

blir det mye enklere å få det til uten å måte demontere det nederste side dekselet.

 

USA handel er et eget emne som jeg ikke ønsker å gå i dybden på,

men www.jetcarrier.com , US mail adress, samt å få oppført US mail adress som "adresss 2 " på det kredittkortet du bruker kan være en fornuftig start. bruk litt tid på google og finn noen som kan hjelpe deg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...