Jump to content

Båtfrakt fra bergen Østfold


ERIKRL

Recommended Posts

Friendship er vel bortimot tre og en halv meter bred. Innebærer at du må leie inn følge bil i tillegg til lastebilen. Av hensyn til høyde må du antakelig bruke transportører med spesial henger (svane som kan senkes helt ned) for å komme under broer og luftspenn. Standard fri høyde på riksvei skal visstnok være fire komma seks meter, og men i praksis støter du på noen som er lavere. Jeg fikk fraktet en 36 fot fra Gjøvik til Fredrikstad for fem år siden. Kostet 25K ex last og loss. Min veide over ti tonn, og slik at krana på bilen ikke kunne ta løftet. Din last er jo betydelig lettere, og så mulig bilkrana ordner biffen. Tror jeg ville sjekket dekksfrakt før jeg ville gått videre med bil alternativet.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Jeg påtar meg gjerne oppdraget med å frakte båten på egen kjøl.

Har anledning førstkommende helg til eksempel.

Har du kjøpt den som ligger i Rossland på Finn.no?

 

Har D5L, krysset Atlanteren 2 ganger, jobbet som skipper i karibien/middelhavet/norden, skipperinstruktør i middelhavet, eventskipper++

Erfaring med både motorbåt og seilbåt. Kyndig på vedlikehold og reparasjoner.

Referanser kan oppgis.

 

Vi blir nok enige om en fornuftig pris som er konkurransedyktig ift øvrige alternativer.

Kontakt meg gjerne på nittitre420501

 

 

mvh

Trond

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde kjørt den hjem, hvis du mangler erfaring hadde jeg leid inn "tvf" som skipper (eller fått med en annen erfaren). Mye å lære av en som har vært mye på havet. Veldig fin tur, spesielt fra Bergen og nesten til Haugesund. Mener vi brukte 3 dager på Bergen Oslo med en 32 fots seilbåt.

Link to post
Share on other sites

Var det jeg tenkte også, men der fikk jeg klar besjed om at det ikke er så enkelt heller.

 

Nå vet jeg ikke noe om hvilken stand båten er i, og så er den ny for

deg, dette kan være en utfordring, og kan ta tid om noe dukker opp.

 

Men derfra, til å si at det ikke er enkelt, er nok et langt stykke.

 

Selv har jeg ikke tid før om minst en mnd, ellers skulle jeg gjerne

hengt meg på Trond og sagt at jeg også kunne gå henne hjem til deg.

 

om du får noen til å gjøre dette for trygghet, så bli med sjøl også. Du

lærer masse av det, så blir neste tur mye enklere.

 

Lykke til :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

takker for tilbud. Ja, er den i rossland.

Skal faktisk opp og se på den nå til helgen. Tenkte bare det var greit og sjekke opp hvordan man får den hjem før eventuelt kjøp.

Blir spennende dette her. Blir i så tilfelle min første egne båt. Kjæresten har jo båt, men som andre her ute lider jeg ikke bare 3 fot syken men av 6 fot syken, he :smiley:

Link to post
Share on other sites

Bare å si fra om det blir aktuelt.

Lykke til med båttitt i helgen! :)

 

Tips mtp eventuell hjemseiling:

Hva er gjort med motor? (Olje-, drivstoff- og sjøvannsfilter bør sjekkes/byttes)

Dieseltank stått full? Båt lagret inne varmt?hvis ikke, Kondens=vann=dieseldyr (Fare for dieseldyr/partikler i tanken) for å sjekke dette enkelt som en start, stikk en slange nederst i tanken(vann er tyngre enn diesel) og benytt lever-metoden for å suge ut litt diesel fra tanken, ser raskt om diesel inneholder vann eller partikler(størknet diesel el) beveg gjerne slangen litt for å "støvsuge" bunnen av tanken...

Tilstand skrogjennomføringer? Mulig å låse? Slangetilkoblinger med doble slangeklemmer?

 

 

Kan eventuelt være behjelpelig med å utføre disse tingene før evt oppdrag dersom den kun har stått lagret.

 

Mvh

Trond

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Da er vi tilbake fra bergen. Båten var grei den, men litt for mye små plukk til og kjøre rundt. Motoren røk noe ut av ...... både grå svart og blåsvart og det luktet. vet ikke om det var disel eller olje det luktet. det gav seg når den ble varm da, men det var mye røyk. Tror vi skal se på andre båter også :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...