Jump to content

Indre lei, Finnsnes


chrisrik

Recommended Posts

Heisann, setter antakelig kursen mot Dyrøya nå til helga, fra Tromsø. Har alltid passert Finnsnes i "hovedleia" selv om jeg er klar over at det går ei rute langs med land forbi Refa. På kartet til Gulesider står det en stake like under brua like øst for "Nygårdsskjæret". Men hvor gjør man av seg etter denne? Følger man bare moloen? Rett nord av moloen til båthavna virker det å ligge noen skumle steiner?

 

Til info er det en planende båt med påhenger, så trenger ikke så veldig mye vann for å flyte. Men er generelt skeptisk :-)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Hei har gått Finnsnesrenna mange ganger, men skjønner ikke at du sparer noe med å gå på innsida der da!? om det ikke er for sightseeing da? men om jeg forstår deg rett så skal det jo ikke være noe problem å gå med småbåt forbi moloen, men det er jo noen 1 metere der som man må være obs på

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Når man snakker om hovedlei og indre lei så er hovedleia Finnsnesrenna som ligger mot Laukhelløya, og så har du indre lei som ligger mot Bjørnhinesset. Langs moloen under brua er det ingen lei, men som du selv sier, "ei rute" som småbåter benytter for å korte inn distansen.

 

En annen ting:

Er "Laukhelløya" som er navnet på kartet virkelig riktig navn!?? Jeg kjenner den som Olaholmen. Er det noen lokalkjente som kan svare meg på det?

Link to post
Share on other sites

Mest for sightseeingen sin skyld :yesnod: Som du nevner sparer man neppe noe, verken tid eller drivstoff - da jeg ikke kommer til å holde ikke marsjfart gjennom indre lei hehe.


...

En annen ting:

Er "Laukhelløya" som er navnet på kartet virkelig riktig navn!?? Jeg kjenner den som Olaholmen. Er det noen lokalkjente som kan svare meg på det?

 

Jeg kjenner den også som Olaholmen... Er vel der alle grunnstøter? :giggle:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...