Jump to content

Langbølget infrarød varme. Noen som har erfaring?

s/y-hysteria

Recommended Posts

Jeg har en kompis som importerer paneler til å henge i taket av typen langbølget infrarød varmepanel.. Og vi har diskutert frem og tilbake og frem og tilbake, og han insisterer på at det er det aller beste man kan få av varme. Et panel på 650 W vil kunne holde det godt og varmt i et rom på 20 kvm..

Jeg tenner jo selvsagt med en gang på ideen, for jeg bor i båten og hvis jeg kan bruke en varmekilde som ikke suger mer enn 650w så er jo jeg i watthimmelen...

Men de koster hårene på høna i innkjøp.. 4800,- for 650W panelet. Jeg er i forhandlinger med min kompis om å få låne en demo-modell i en uke når det blir kaldere, for å teste effekten...

Har noen av dere erfaringer med slike paneler?

• 5 år senere...
s/y-hysteria skrev On 13.8.2013 at 10.20:

Jeg har en kompis som importerer paneler til å henge i taket av typen langbølget infrarød varmepanel.. Og vi har diskutert frem og tilbake og frem og tilbake, og han insisterer på at det er det aller beste man kan få av varme. Et panel på 650 W vil kunne holde det godt og varmt i et rom på 20 kvm..

Jeg tenner jo selvsagt med en gang på ideen, for jeg bor i båten og hvis jeg kan bruke en varmekilde som ikke suger mer enn 650w så er jo jeg i watthimmelen...

Men de koster hårene på høna i innkjøp.. 4800,- for 650W panelet. Jeg er i forhandlinger med min kompis om å få låne en demo-modell i en uke når det blir kaldere, for å teste effekten...

Har noen av dere erfaringer med slike paneler?

Hei

Fikk du testet ut ir ovnen i båten din. Og eventuelt hva syntes du om det. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...