s/y-hysteria Startet 13.August.2013 Link til dette innlegget Startet 13.August.2013 Jeg har en kompis som importerer paneler til å henge i taket av typen langbølget infrarød varmepanel.. Og vi har diskutert frem og tilbake og frem og tilbake, og han insisterer på at det er det aller beste man kan få av varme. Et panel på 650 W vil kunne holde det godt og varmt i et rom på 20 kvm.. Jeg tenner jo selvsagt med en gang på ideen, for jeg bor i båten og hvis jeg kan bruke en varmekilde som ikke suger mer enn 650w så er jo jeg i watthimmelen... Men de koster hårene på høna i innkjøp.. 4800,- for 650W panelet. Jeg er i forhandlinger med min kompis om å få låne en demo-modell i en uke når det blir kaldere, for å teste effekten... Har noen av dere erfaringer med slike paneler? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.August.2013 Link til dette innlegget Svart 13.August.2013 Håper den ikke er for langbølget da. For da har du en radar. Denne måten å varme opp på kjenner de fleste. Enten i form av terrassevarmer eller Eswa paneler. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.August.2013 Link til dette innlegget Svart 13.August.2013 Min erfaring med infravarmere er at de varmer opp det de rettes mot. Ulempen da, om du har bena under bordet.. du blir god og varm i toppen, men fort forkjøla Jeg ville gått for annen løsning i båten, men det fungerer fint i paviliongen/partyteltet. Sitér dette innlegget Link to post
s/y-hysteria Svart 13.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2013 Nja... Ikke enig med deg der... Det er ikke samme teknologien.. Dette heter Thermo IQ... www.mcsinnovasjon.no er siden... Hovedpoenget var at det ikke var det samme som terassevarmere... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.August.2013 Link til dette innlegget Svart 13.August.2013 (redigert) Uansett om pakker det inn i sales-talk, er det samme prinsippet. Varmeren gir fra seg IR stråling. Det som strålingen treffer vil gi fra seg varme. Enten det heter Eswa, terassevarmer eller Lurium-X. Søk på Infrared heating. Folk med Netcomsveis kan være plaget av slik varme. Redigert 13.August.2013 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
s/y-hysteria Svart 13.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2013 He he... Okei.. Jeg driver bare og samler argumenter her :) Jeg kjøper ingenting før det er ferdig argumentert :) Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 13.August.2013 Link til dette innlegget Svart 13.August.2013 Hjemmesiden det henvises til gir svaret: "Du kan sammenligne varmen med en peis, eller å sitte i solveggen en kjølig høst dag. Selv om luft temperaturen er relativt lav, kjenner du deg fortsatt varm." Da er det ren strålevarme det er snakk om . Det som eksponeres blir varmt og det som ligger i "skyggen" forblir kaldt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.August.2013 Link til dette innlegget Svart 13.August.2013 Dette er drøftet langt og lenge på byggebolig.no Selgerne mener det er gull, brukerne mener det er sjit, sånn grovt sett. Har vel dukket opp på markedet med ujevne mellomrom siden 70 tallet. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.August.2013 Link til dette innlegget Svart 13.August.2013 hadde jeg bodd i båten tror jeg jeg hadde satt inn en refleks oljeovn Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
debrucq Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 s/y-hysteria skrev On 13.8.2013 at 10.20: Jeg har en kompis som importerer paneler til å henge i taket av typen langbølget infrarød varmepanel.. Og vi har diskutert frem og tilbake og frem og tilbake, og han insisterer på at det er det aller beste man kan få av varme. Et panel på 650 W vil kunne holde det godt og varmt i et rom på 20 kvm.. Jeg tenner jo selvsagt med en gang på ideen, for jeg bor i båten og hvis jeg kan bruke en varmekilde som ikke suger mer enn 650w så er jo jeg i watthimmelen... Men de koster hårene på høna i innkjøp.. 4800,- for 650W panelet. Jeg er i forhandlinger med min kompis om å få låne en demo-modell i en uke når det blir kaldere, for å teste effekten... Har noen av dere erfaringer med slike paneler? Hei Fikk du testet ut ir ovnen i båten din. Og eventuelt hva syntes du om det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.