Jump to content

Min kartplotter krasjer hele tiden..


Skiboy

Recommended Posts

Hei

 

Min kartplotter Geonav 5 touring har det med å krasje relativt ofte. I praksis en eller flere ganger hver gang jeg er ute i båten. Når den krasjer så får den en stripe over skjermen ca der skjermen er delt fra før i grafikken. Den kommer ikke tilbake og krever en hard reset for å starte opp igjen.

 

Noen andre som har lignende erfaringer og evt løsning. Fant ikke noe spennende ved å google problemet.

Link to post
Share on other sites

Kan det være problemer spenningen til plottern som gjør at det ofte skjer når andre brytere aktieveres eller kjøleskap ell. starter automatisk?

Eventuelt har du sjekket om det er noen oppgradering som kan løse problemet?

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Ja en mulighet er å demontere strøm kabel i båten og prøvde den på en annen 12V kilde.

Jeg har også en følelse av at det skjer oftere når det er varmt?!

 

Det var SW oppgradering som var målet, men klarer jo ikke å finne noen hjemmeside til produsent eller andre som har noen slik informasjon.

Link to post
Share on other sites

 

Det var SW oppgradering som var målet, men klarer jo ikke å finne noen hjemmeside til produsent eller andre som har noen slik informasjon.

 

Ja, de hadde gjemt seg godt ... fant en referanse til softwareupdate som pekte på http://www.geonav.it/service/Geonav%20Legacy%20area/SoftwareUpdate.html men den site'n er ikke oppe nå ihvertfall. Kan jo sjekke senere.

Link to post
Share on other sites

Geonav ble solgt til Johnson Outdoors som eier Humminbird. Ideen var å bruke Geonav som et high-end merke, de utviklet mye nye produkter men var uheldige med timingen og traff finanskrisa da det skulle introduseres. For et par år siden ble hele Geonav satningen til Johnson Outdoors nedlagt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...