Jump to content

Vasking av semsket skinnratt til seilbåt


Vår Sommer Ro

Recommended Posts

På en seilbåt der rattet har stått ubeskyttet ute i lengre perioder så samler det semskete skinnet mye skitt.
Er det noen som har forslag til godt egnede rense- og vaskemiddel som kan benyttes her? Eller er det et halvfullt badekar med lunkent vann oppløst i BioTex som er beste løsningen her?

Link to post
Share on other sites

Har hatt stor suksess med BioTex tidligere på sprayhoods og kalesjer. BioTex var det eneste såpemiddelet kalesje-ekspertene anbefalte. Så jeg tok tjangsen også på rattet.

Nå har jeg fått av utrulige mengder skit, spylt det veldig godt i ferskvann og nå venter jeg i spenning på hva fargen blir når det tørker :-)

Link to post
Share on other sites

Har hatt stor suksess med BioTex tidligere på sprayhoods og kalesjer. BioTex var det eneste såpemiddelet kalesje-ekspertene anbefalte.

 

Det er jo ikke så mange som har skinn-kalesje ... men går det så går det. Har som sagt ikke prøvd BioTex, men plutselig går ting i oppløsning har jeg funnet ut, ser det ok ut etter skylling er det nok ikke noe problem.

Link to post
Share on other sites

Det var felt av skinn i akterkant av en sprayhood jeg vasket slik. Gikk fint det. En bør holde vanntemperatur under 40c.

Tror også at BioTex er mildere enn det meste en finner på Biltema.

 

Vi får gå til fasiten da: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=142889 og http://www.kk.no/901220/hvordan-fjerner-du-flekker-paa-semsket-skinn

 

Ser altså ut til at dette kan gå bra med BioTex, men min praktiske erfaring var at den gamle mc-buksa ikke ville holdt som Tarzan-tanga engang etter en runde i vaskemaskinen. Dog med vanlig vaskemiddel. Det var enten det eller rett i søplekassa, så det måtte jo prøves :o)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...