Bmwx1xdrive25d Startet 13.August.2013 Del på Facebook Startet 13.August.2013 (redigert) Jeg skal kjøpe meg VHF til å ha i båten. Som førstegangs bruker av dette, lurer jeg på hvilke som jeg vil ha mest bruk for/passe mitt bruk/mest vanlig. -Hva bør jeg vektlegge? Blir primær brukt i Oslofjorden. Redigert 13.August.2013 av Bmwx1xdrive25d (see edit history) Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Benji Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Har du anledning til å sette inn en stasjonær i båten så bør du absolutt gjøre det. Har du en GPS, så koble disse sammen, det gir deg full utnytte av Distressknappen, om uhellet skulle være ute (krever selvsagt lisens) En del nye har i dag innebygd GPS, så her er mye å velge i, men kjøp ett annerkjent merke, som du kan få reparert i nærområdet dit om uhellet skulle være ute. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
8lv Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 (redigert) Har nå i sommer benyttet meg av en håndholt vhf ! Dette er altfor dårlig ! Rekkevidde på en sån er sørgelige greier ! Stasjonær er nå bestilt her ! Redigert 13.August.2013 av 8lv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 14.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2013 hei. takker for to gode svar. Da går jeg for stasjonær. Jeg ser det er noen som har noe tilbud rundt om kring nå, til en 2-3 laken. Er dette brukbare VHFer? Eller trenger enn ikke så dyre. Noe jeg bør passe på av merker osv? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Øya Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 Har hatt ett par stasjonære i den prisklassen du nevner. De har gjort nytten uten noen problemer. Skal kjøpe en ny til Nimbusen og da blir det en til rundt 3000,-. Kobles til plotteren for å kunne sende posisjon ved uhell. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
fluefiskeren Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 Enig med Benji http://www.seatronic.no/vhf-fastmontert-vhf-c-47_202/standard-horizon-gx1700e-p-3885 Har hatt denne ombord i år og er veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 Hva slags plotter har du? Hvis plotteren din støtter NMEA 2000 gir dette mye enklere oppkobling enn NMEA 183. Et annet valg du bør ta stilling til hvis plotteren din støtter det er om du skal gå for en VHF med innebygd AIS mottager. Med AIS kan du holde oversikt over de store båtene i fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 Når jeg tenker etter så har jeg en stasjonær VHF liggende med dsc og distressknapp til salgs for en billig penge. Send en IM hvis det er av interesse. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 14.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2013 har ikke kjøpt plotter enda. Må kjøpe både plotter og VHF. Så planer er å ha noe som "snakker sammen". Sender deg IM:) Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.