Casperaj Startet 13.August.2013 Del på Facebook Startet 13.August.2013 Hei jeg har etter tidligere post her, fått kjøpt meg et tilkobling sett fra motoren til gir/gass og styring. Problemet nå er altså at gassen går feil vei. Altså gas vaieren beveger seg bakover når den skal gå fremover. det er snakk om en 25hk yamaha motor fra 70tallet. Mens giret og styringen fungerer som den skal. Gass/gir konsollen er en Ultraflex B89-90, som er en spak som skal styre både gass og gir. Jeg har ikke peiling på hva jeg har gjort galt, konsollen har tidligere vært brukt på en litt nyere Johnson 30hk fra 90 tallet, kan feilen ligge inne i gas/gir enheten? Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 jepp, sjekk inne i kotrollboksen, d er sikkert et stag der som du kan bytte retning på med klips, viss ikkje så er d ikkje mulig med denne kontrollboksen da johnson sin gassvaier drar bakover og yamaha sin drar fremover:/ Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 Yamaha har både "push" og "pull" kontroller, og kontrollboksene kan somregel bygges om Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Casperaj Svart 14.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2013 Takk for hjelpen! Var bare og snu den ene klipsen i boksen og vaiern! Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 14.August.2013 Del på Facebook Svart 14.August.2013 kult:) Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 1.September.2022 Del på Facebook Svart 1.September.2022 Hei, kupper en gammel tråd. Ser på en Yamaha fra ca 1985, 9,9HK. Den har pr idag ikke braketter osv til fjernstyring, men kan alle slike motorer bygges om? En annen ting, har de som regel strømuttak? Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
dieselfan Svart 2.September.2022 Del på Facebook Svart 2.September.2022 ivar skrev On 14.8.2013 at 2.47: kontrollboksene kan somregel bygges om Om du mener Yamaha 703 så kan de IKKE snu retningen på gassen uten å bytte deler, og de delene er ikke billige og heller ikke lette å skaffe. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 2.September.2022 Del på Facebook Svart 2.September.2022 Anabelle skrev On 1.9.2022 at 13.54: Den har pr idag ikke braketter osv til fjernstyring, men kan alle slike motorer bygges om? Ja, men av de 20 siste jeg har sett, så står det en brukket skrue i 15 av dem... kan du dele ett bilde? Anabelle skrev On 1.9.2022 at 13.54: En annen ting, har de som regel strømuttak? Om du tenker på strøm til ekstrautstyr så er det nei, antar at motoren er en Yamaha 9,9D motor Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 2.September.2022 Del på Facebook Svart 2.September.2022 Casperaj skrev On 13.8.2013 at 22.38: Jeg har ikke peiling på hva jeg har gjort galt, konsollen har tidligere vært brukt på en litt nyere Johnson 30hk fra 90 tallet, kan feilen ligge inne i gas/gir enheten? Det er ikke snakk om en feil, den kontrollboksen du har kjøpt kan enkelt endre rettingen på gassen, heldigvis Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.