Jump to content

Koble styrekonsoll(ultraflex) til gammel Yamaha

Casperaj

Recommended Posts

Hei jeg har etter tidligere post her, fått kjøpt meg et tilkobling sett fra motoren til gir/gass og styring. Problemet nå er altså at gassen går feil vei. Altså gas vaieren beveger seg bakover når den skal gå fremover. det er snakk om en 25hk yamaha motor fra 70tallet. Mens giret og styringen fungerer som den skal. Gass/gir konsollen er en Ultraflex B89-90, som er en spak som skal styre både gass og gir. Jeg har ikke peiling på hva jeg har gjort galt, konsollen har tidligere vært brukt på en litt nyere Johnson 30hk fra 90 tallet, kan feilen ligge inne i gas/gir enheten?

• 9 år senere...
Anabelle skrev On 1.9.2022 at 13.54:

Den har pr idag ikke braketter osv til fjernstyring, men kan alle slike motorer bygges om?  

Ja, men av de 20 siste jeg har sett, så står det en brukket skrue i 15 av dem... kan du dele ett bilde?

Anabelle skrev On 1.9.2022 at 13.54:

En annen ting, har de som regel strømuttak?

Om du tenker på strøm til ekstrautstyr så er det nei, antar at motoren er en Yamaha 9,9D motor

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...