Jump to content

Alt du lurer på om Bästkusten men aldri har turt å spørre om

quantumduck

Recommended Posts

Fiskere starter arbeidsdagen tidlig på morgenen, at de forlater havnen kl.0400 er helt normal.

At det ikke passer for Ugla er vel noe de hopper og driter i.

Idet jeg betaler havneavgift forplikter utleier å oppfylle noen forpliktelser. Bryggeanlegget skal være trygt for båten og man skal ferdes der uten risiko for å skade seg Denne plikten overså havnemannen. Men som en pliktoppfyllende båteier betalte jeg avgiften som i dette tilfellet var urettmessig.

Det burde vel være en soleklar plikt for utleier å påse at nyttetrafikk som går ut fra gjestehavna tar hensyn til gjestene og forlanger sakte fart i havneområdet.

Dessuten har sklpperen på fiskebåten plikt til å holde lav fart nær land og særlig når det er fortøyde båter til brygger . Det er faktisk elementær kunnskap.

I havna på Resø er det nesten utelukkende norske båter. Det flommer over av norsk valuta. Det blir selvfølglig en pen ekstrafortjeneste på havnemannen/utleier når man unnlater å betale tilbake i norsk valuta(vekslel). Det kaller jeg elendig servise.

I noen havner er ikke engang de ansatte uniformerte så man vet ikke hvem som ladder rundt eller hvem man skal henvende seg til.

Jeg ser noen slenger rundt seg med utrykket god servise. Det tar jeg til inntekt for at man ikke vet hva servise egentlig betyr.

I dag er det skolestart og da skal visstnok mine barn og barnebarn ut og mobbe andre nyklekkete ...

det er bare å slenge mindre dritt, så får man mindre dritt tilbake. Gjelder oss alle stort sett.

Jeg ser du tillater deg å fravike trådens tittel og isteden prøver å skjule et budskap. Når man ikke er god på sak må man bruke andre metoder for å få med seg menigheta. Totalt mislykket Quantumduck.

Husk overkriften i tråden folkens og at det er nytteløst å mobbe meg.

servise er vel omtrent det samme som skaffetøy? om det er god eller dårlig service at de aksepterer norsk valuta får hver enkelt vurdere, har prøvd meg med dansk et par ganger i år, det vil de ikke ha ...

Jeg ser du tillater deg å fravike trådens tittel og isteden prøver å skjule et budskap. Når man ikke er god på sak må man bruke andre metoder for å få med seg menigheta. Totalt mislykket Quantumduck.

.

dette med mobbing er helt og holdent ditt budskap. setter liten pris på drittslenging om barna mine fra deg.

servise er vel omtrent det samme som skaffetøy? om det er god eller dårlig service at de aksepterer norsk valuta får hver enkelt vurdere, har prøvd meg med dansk et par ganger i år, det vil de ikke ha ...

dette med mobbing er helt og holdent ditt budskap. setter liten pris på drittslenging om barna mine fra deg.

Mangler du vurderingsevne?

Over til tråden på nytt

God servise er når opplevelsen er større enn forventningene. Dårlig servise er når opplevelsene er dårligere enn forventet. Da har du lært det QD.

Når man kommer til en gjestehavn nær grensen til Norge som nesten utelukkende benyttes av nordmenn bør man forvente at man er istand til å håndtere veksling av norsk valuta på en skikkelig måte. Det skulle bare mangle. Man skal ikke innkreve et vekslingsgebyr for hver norsk båt som beløper seg til opp mot kr 100.

I min verden grenser det til svindel og er å betakte som elendig servise.

Idet jeg betaler havneavgift forplikter utleier å oppfylle noen forpliktelser. Bryggeanlegget skal være trygt for båten og man skal ferdes der uten risiko for å skade seg Denne plikten overså havnemannen. Men som en pliktoppfyllende båteier betalte jeg avgiften som i dette tilfellet var urettmessig.

Om bryggeanlegget var farlig for båt og mannskap, skulle du aldri fortøyd der. Skjønner ikke hvorfor du fortøyde der.

Hvis det ikke kun var for å finne noe å klage på da??

Mye nordmenn på Canariholmane. Fungerer dårlig å handle med Norske kroner.

Forsøkt å betale med Skotske pund i syd England, funker ikke det heller, selv om det er samme kurs og Engelske pund kan brukes i Skottland.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

God eller dårlig service er noe jeg får i butikken og på verkstedet. I et havneanlegg forventer jeg kun "riktig service". Betalingsautomat for Visakort synes jeg er et eksempel på riktig service, u-uniformerte havneavgiftinnkrevere som kun tar kontanter synes jeg er eksempel på feil service. Flere av disse havnene er foreningsdrevet og jobben som havnevakt går på rundgang, så folket er sjelden det samme fra dag til dag. Jeg synes begrepet "god eller dårlig service" blir feil i havn-sammenheng. Bedre med "riktig og feil".

Redigert av Worry II (see edit history)

Om bryggeanlegget var farlig for båt og mannskap, skulle du aldri fortøyd der. Skjønner ikke hvorfor du fortøyde der.

Hvis det ikke kun var for å finne noe å klage på da??

Idet utleier krever full havneavgift påviler det utleier å holde bryggeanlegg i forsvarlig stand. Reglene for gjestehavna bør være kungjort lett tilgjengelig for leietager Utleier har et ansvar for eventuelle skader som oppstår som forårsakes av slendrian eller manglende vedlikehold i bryggeanlegget Henger jeg tauet i en råtten pilar et eller annet sted er det mitt ansvar. Båter som passerer nær ved har likevel plikt til å holde av farten.

Det er ganske uforståelig at utleier tør leie ut en råtten nedalgt brygge uten plank hvor man må balansere på et gammelt råttent bjelkelag.

Når man betaler like mye for noen timer i ei gjestehavn som et hotellrom ved rivieraen i Spania må man forlange at det ytes servise og at utleier er tilstede og ivaretar kundenes ønsker..

Jeg må si jeg ble paff idet det ble avkrevd havneavgift utenfor gjestebrygga og til en blodpris idet vekslegebyret var mer enn 50% av havneavgiften.

Hadde jeg ikke vært nedover der over en 20års periode ville jeg aldri turd å dra etter å ha lest innleggene over.

Skriv heller noe positivt, jeg har hatt mange hyggelige stunder i gjestehavnene, andre flere på svai og i uthavner.

At det er fullt i juli er vel bare sånn det skal være. Alt var selvsagt bedre før, men hukommelsen er selektiv.

https://picasaweb.google.com/106450335286003946657/Miranda#5287524483171695202 klart det var anderledes å komme til Strømstad for over 20 år siden, men lite har forandret seg, butikkene er de samme og trengselen er den samme.

Vestkysten er blant top 50 seildesitinasjoner i verder lærte jeg fra en artikkel, og det stemmer!

Ole
S/Y Algol

Hadde jeg ikke vært nedover der over en 20års periode ville jeg aldri turd å dra etter å ha lest innleggene over.

Skriv heller noe positivt, jeg har hatt mange hyggelige stunder i gjestehavnene, andre flere på svai og i uthavner.

Helt enig.

Har frekventert Svenske vestkysten stort sett årlig siden 1984.

De første årene på guttetur med kun overnatting i party havnene.

Senere med familie, da for det meste i uthavner.

De siste årene stort sett alene, da for det meste i gjestehavner.

Unngår Vetkysten i Juli grunnet trengselen i havnene. Men resten av året liker jeg meg veldig godt der borte. Hygglige er de innfødte også

"Smil til verden og verden smiler til deg". :yesnod:

At prisnivået for havneleie i de mest popuære havnene er høye, kan jeg være enig i, men det kan Norrbaggen selv seg selv for.

Stopper vi å komme vil prisene gå ned.

Ha en fortsatt god sommer

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du er ganske freidig Lars H. I tråden'' din'' er det du som bestemmer og du sensurerer og kjefter i vei.

Jeg trodde ikke at jeg skulle komme til å beklage noe som helst overfor deg UGLESETT, men jeg beklager at jeg skrev "min tråd". Jeg skrev det i hermetegn, men meningen var kun å få frem hvilken tråd det gjalt. For en sær uglesjel, burde jeg nok heller gjengitt hele tittelen på tråden. At jeg skulle sensurere (det kan kun moderator gjøre),bestemme og kjefte, mener jeg så absolutt at jeg ikke gjør. Jeg har kommet med noen anmodninger om å slutte med sure oppstøt, og det står jeg for.

Lars H.

pt. Hunnebostrand

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Utleier har et ansvar for eventuelle skader som oppstår som forårsakes av slendrian eller manglende vedlikehold i bryggeanlegget ...

I Marstrand løsnet overgangen fra fastland til flytebrygge, to småpussa pers. i vannet. Heldigvis flere tilstede så ingen druknet. Ingen skader heller, unntatt mobiler og slikt da. Dårlig vedlikehold. De hadde nok ikke forventet det badet inkludert i havneavgiften. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du valgte å bli liggende til blodpris, men så lenge folk får solgt møkk til gullpris så må vi nok regne med at de fortsetter med akkurat det.

Som alt nevnt er det nok ingen steder man får god kurs ved betaling med utenlandske kontanter, det hadde selvfølgelig vært hyggelig. Heldigvis kan vi betale med kortterminal i fler og fler gjestehavner i Sverige. Det kan vi Danmark også, men der sørger de fortsatt såpass over det avgåtte DanCard-monopolet at de må ha et fett transaksjonsgebyr for i det heletatt å orke utenlandske kort. Hadde det ikke vært så flatt skulle man trodd man var på Sunnmøre.

God servise er når opplevelsen er større enn forventningene. Dårlig servise er når opplevelsene er dårligere enn forventet. Da har du lært det QD.

Sjekk ordboka før du bruser med fjæra, skvaldregås.

Sjekk ordboka før du bruser med fjæra, skvaldregås.

Du faller skikkelig igjennom i diskusjonene Quantumduck.. Jeg har tilgode å få god servise i gjestehavnene. Dvs opplevelsene er alltid dårligere enn forventningene og dette har jeg gjort rede for i tråden til Lars H og denne.

Selvsagt vet jeg hva servise betyr, skulle bare mangle. (dekketøy som du nevner er vel noe helt annet QD :lol: )

http://no.wikipedia.org/wiki/Tjeneste

Service

Service, engelsk for tjeneste, er et mye brukt ord i Norge, men med en utvidet betydning. Service kan være den positive måten du forventer å bli behandlet på, eller service kan være en enda mer positiv måte å bli behandlet på enn det du ventet deg. Service i sistnevnte forstand kan sies å være differansen mellom opplevelse og forventning.

Ergo: Dårlig service = Negativ differanse mellom forventet service og opplevd service.

Morsom tråd....

Man kan jo til tider oppleve ting negativt og at verden er litt imot en, jeg er fullstendig motstander av mobbing og sånt dritt. Men noen ganger er det vanskelig og la være å legge inn en kommentar som er upassende.

Virker nesten som om det er dette som er gir mat til uglesett?

Til deg uglesett :-) i flere tråder er du stort sett negativ med negative opplevelser fra båtlivet. Er du bare uheldig eller er det noe du kan gjøre for at opplevelsene kan få positivt resultat? Kanskje vi kan hjelpe deg på vei til et hyggeligere båtliv :-) Jeg hadde ihvertfall satt stor pris på om du kunne komme med noe positivt.

Har ellers ikke noe å tilføye i tråden da min siste langtur i båt var i en hjemmelaget 17fots cabincruser i kryssfiner og jeg lå i en vippestol på dørken :-)

Ugglesett. några frågor som vi är många som funderar på.

Har du någonsin upplevt något possitivt på sjön?

Har du någonsin träffat någon som är lika trevlig och ödmjuk som du själv?

Känner nu någonsin glädje och harmoni?

Hur vet du att jag inte läst alla dina inlägg? Bara att trycka pp en knapp så kommer alla dina från första dagen. Lika negativa från första dagen

Til deg uglesett :-) i flere tråder er du stort sett negativ med negative opplevelser fra båtlivet. Er du bare uheldig eller er det noe du kan gjøre for at opplevelsene kan få positivt resultat? Kanskje vi kan hjelpe deg på vei til et hyggeligere båtliv :-) Jeg hadde ihvertfall satt stor pris på om du kunne komme med noe positivt.

Du har misforstått. Det er jeg som prøver å hjelpe dere til et mer meningsfyllt båtliv. Helt ærlig kunne sikkert over halvparten her med fordel hatt båten liggende fast i gjestehavna i Fjellbacka og tatt bilen ned hver helg . Det gjør ingen forskjell.

Har alltid varit intresserad av underliga personer som äe onormala (vilket inte behöver vara fel) och du är gararanterar en av dem.

Jag blir bara inte klok på varför du är så bitter på allt o alla. Hade du som barn trasiga leksaker och fick bränd välling eller vad är der som tynger ditt hjärrta?

En vanlig diskussion teknik när man förlorar mål. Jag är inte imponerad Svensk.

Du har misforstått. Det er jeg som prøver å hjelpe dere til et mer meningsfyllt båtliv.

litt merkelig da å anbefale havn du selv avskyr og flykter fra. skjønner jo at du selv søker fred og ro etter år i campingvogn, men det er nok litt lite troverdig når du anbefaler andre ditt hatobjekt nummer en og kaller det hjelp. bare et tips ...

Selvsagt bruker jeg gjestehavnene et par ganger i året. Hver eneste gang er det delvis mislykket. Jeg får sjelden det jeg betaler for og eierene flykter fra sine soleklare plikter.

Når ei gjestehavn drar inn 50 000 og mer i døgnet på gamle utslitte bryggeanlegg som forlengst er avskrevet og næringslivet lever godt på turistene med fantasipriser i et land som blir sett på som verdens billigste av harryfolka. Da begynner ting å komme ut av kontroll.

Jeg lå i Smøgen for vel 10 år siden, helt innerst i tarmen. Midt på natta startet en ellevill fest på bryggepromnaden av ungdommer som kom fra fest.De spylte med vannslangene over båtene. Vaktene var ikke tilstede og de fikk fortsette til de gikk lei.Itillegg spilte noen musikk på full styrke helt til de sovnet av utmattelse på morgenkvisten.. Et forferdlig spetakkel.

Da lurer jeg på hva havneavgiftene går til?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...