Gew77 Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Og jeg lurer på om du Uglesett kunne presentere et innlegg fra noen av sine båtturer som har vært uteleukkende positivt. Synes det er trist å høre at man har så mange dårlige opplevelser med båtlivet. Men du skal ha kred for din tålmodighet! At du orker å bruke fritid på en aktivitett som gir deg så mye negativt.. Derfor er jeg litt nysgjerrig på om du har noen positive opplevelser med båtlivet, feks denne sommeren, som jeg og mange med meg har opplevd veldig fin for båtfolk. mvh Geir Emil Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Tilde Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Ikke glem at noen finner stor glede med det som kalles KMM, Kosen Med Misnøyen. Altså at de stortrives med sin mistrivsel. Den lidenskapen synes jeg ikke vi skal ta fra dem . Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Du har misforstått. Det er jeg som prøver å hjelpe dere til et mer meningsfyllt båtliv. Helt ærlig kunne sikkert over halvparten her med fordel hatt båten liggende fast i gjestehavna i Fjellbacka og tatt bilen ned hver helg . Det gjør ingen forskjell. Snakk om og ha høye tanker om seg selv. Når det er sagt så tenker jeg vel mitt ang. Mr. Uglesett. En person som ikke gjør annet en og skape kvalm, eder og galle og som ikke tør fortelle hva han/hun heter, hvilken type båt, hvor man kommer fra etc, synes nå ikke jeg en bør ta på alvor. Kommer vi noen gang til og få se bilder av båten din eller få opplyst hvem du er Hr. Uglesett.??? Også skvaldrer du i vei om nedskrevne bryggeanlegg som er overpriset etc, etc, Da lurer jeg? Har du noen regnskaper og vise til. Altså litt klippefast fakta? Det tror jeg nok neppe. Kanskje du skulle ta deg et kurs eller ti i økonomi, når du tror du skal få samme oppvartning på ei gjestebrygge som du gjør på et femstjerners hotell. Mulig Hr. Uglesett lider av mindreverdighetskomplekser eller noe slikt og derfor trenger et forum hvor man kan være anonym og få utløp for sin frustrasjon der, ikke vet jeg. Makan til Møkkafugl skal man jammen lete lenge etter... Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Syns ugler er fine dyr jeg :-) Lå i havn på Oscarsborg her på forsommeren, betalte avgift og greier :-) Opplevde vel ingen servise av noe slag utenom at jeg fikk knyte fast båten. Jeg forventer veldig lite og blir vel derfor ikke skuffet heller. Hva eierene av havna bruker pengene på bryr jeg meg ingenting om, jeg kommer dit som gjest og har ingenting med driften å gjøre. Jeg passer meg og mitt og tilpasser meg. Om det er festligheter utover natten har jeg fire valg: Jeg kan sitte å irritere meg, jeg kan helt sikkert ta med meg ei flaske med godt drikke og delta på festen, jeg kan starte opp å legge meg på svai et sted skjermet fra omverdenen, eller jeg kan bare la være å bry meg og bare godta at sånn er det å være sammen med forskjellige mennesker. Om jeg har lagt meg til sånn at jeg blir berørt av andre båter som raser forbi er det min feil, fendre og knyte fast båten riktig og forsvarlig hjelper jo veldig da. Jeg koser meg på sjøen jeg, rolig sinn og veldig lite forventninger hjelper godt på der gitt :-) Blir litt som å ferdes i skog og mark, man tar det som det kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Träffa en sur och grinig man i hamnen i dag.Mycket tyder på att detta är Uggla för det kan inte finnas två så besvärliga norrmän i båt. Återkommer med mera info om det framkommer något mera. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Syns ugler er fine dyr jeg :-) Lå i havn på Oscarsborg her på forsommeren, betalte avgift og greier :-) Opplevde vel ingen servise av noe slag utenom at jeg fikk knyte fast båten. Jeg forventer veldig lite og blir vel derfor ikke skuffet heller. Da er vi ikke ikke helt på linje. Jeg forventer faktisk at jeg får vann, strøm og at området har et minstekrav til vakthold. Jeg har opplevd at utleier har solgt meg strøm når det ikke er strømkontakter ledig. Vannslangene er for korte eller lekker. Det er klart man blir sur for man betaler blodpris sett i forhold til hva man får. Vi tenker oss at jeg leier en plass i ei gjestehavna. Jeg forlater båten og går på byen og blir borte hele kvelden. Da jeg kommer tilbake har 4 båter fortøyd utapå og bruker båten min som fortøyningsfeste og dekket blir brukt som landgang for et utall gjester . Det er strukket strømkabler over båten som minner om et uglerede som kan være livsfarlig ved at man enten får strøm eller snubler i kaoset. Jeg kan riskere å ha folk ombord i båten hele natten, enten på vei til eller fra. Har utleier noen rett til å leie ut båten min og innkassere penger Hvis det skulle oppstå skader på båten når ikke edrue gjester faller i rekkverk, elektriske skjøteledninger eller tauverk i bekmørket vil jeg neppe få noen erstatning. Og ofte er det bekmørkt i gjestehavnene. Dagen etter, når jeg skal forlate havnen må man drive detektivarbeid for å oppspore eierene av båtene som ligger utapå. Utleier er fraværende. Så blir det et fryktinngytende styr med tauverk , båtshaker, folk som kauker og ikke forstår hva som må gjøres. Og dette skal man betale 3-400 kroner for... Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 16.August.2013 Link til dette innlegget Svart 16.August.2013 Forstår hva du mener og etter scenarioet du beskriver hadde ikke jeg likt det selv. Kan du ikke bare lage et skilt til å henge på rekka? Vennligst ikke fortøy inntil meg. Det er jo du som eier båten din og du bestemmer jo over den. Hadde jeg hatt stor båt med de nødvendighetene som følger, ville jeg uansett hatt med meg vannslange. Du vet ikke hvilket hull slangen på brygga har vært i sist, mye rare folk veit du :-) Veit ikke om det er lov, men en strømfordeler hadde kanskje også vært tingen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering. Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg. UGLESETT, on 16 Aug 2013 - 22:26, said:Da er vi ikke ikke helt på linje. Jeg forventer faktisk at jeg får vann, strøm og at området har et minstekrav til vakthold. Jeg har opplevd at utleier har solgt meg strøm når det ikke er strømkontakter ledig. Vannslangene er for korte eller lekker. Det er klart man blir sur for man betaler blodpris sett i forhold til hva man får.Vi tenker oss at jeg leier en plass i ei gjestehavna. Jeg forlater båten og går på byen og blir borte hele kvelden. Da jeg kommer tilbake har 4 båter fortøyd utapå og bruker båten min som fortøyningsfeste og dekket blir brukt som landgang for et utall gjester . Det er strukket strømkabler over båten som minner om et uglerede som kan være livsfarlig ved at man enten får strøm eller snubler i kaoset. Jeg kan riskere å ha folk ombord i båten hele natten, enten på vei til eller fra. Har utleier noen rett til å leie ut båten min og innkassere penger Hvis det skulle oppstå skader på båten når ikke edrue gjester faller i rekkverk, elektriske skjøteledninger eller tauverk i bekmørket vil jeg neppe få noen erstatning. Og ofte er det bekmørkt i gjestehavnene.Dagen etter, når jeg skal forlate havnen må man drive detektivarbeid for å oppspore eierene av båtene som ligger utapå. Utleier er fraværende. Så blir det et fryktinngytende styr med tauverk , båtshaker, folk som kauker og ikke forstår hva som må gjøres.Og dette skal man betale 3-400 kroner for... Bara för Uggla att sätta en skylt med Ugglesett så kommer det garanterat ingen svensk eller norsk båt och lägger sig utanpå. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Helt ærlig så er det mye verre å lese surgulpet og hvor langt andre forumdeltakerne er villig til å være nedlatende og bruke negative og stygge personbeskrivelser mot Uglesett enn hvordan Uglesett ser på verden. Ja, Uglesett har sitt eget syn på verden, men han setter fingeren på en del ting som absolutt er verdt å sette fingeren på og som sikkert en del er enig i, men det hele drukner i en flod av dritt fra alle andre deltakere som både i form og mengde ligner mer på mobbing og trakassering en hva jeg har sett på noe forum tidligere. Jeg skammer meg, ikke på vegne av Uglesett men alle de andre som åpenbart lar seg hisse opp og åpenbart går for langt i å trakassere en annen forumdeltaker. På tide å legge noen rev i seila for mange. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 17.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 (redigert) Vi tenker oss at jeg leier en plass i ei gjestehavna. Jeg forlater båten og går på byen og blir borte hele kvelden. ... Og dette skal man betale 3-400 kroner for... Siden det er en tenkt problemstilling får vi tro du forholder deg litt smartere enn dette i gjestehavn. Man må kommunisere med de man ligger sammen med, gjør man det fungerer det, men man unngår selvfølgelig problemene der man har anledning til å ligge ved siden av hverandre med stevn eller hekk inn isteden. Dette er spesielt viktig om den som legger seg innerst - når man ligger longside - også har tenkt å gå først. Du vet sikkert også at hver enkelt båteier har ansvar for å ha det elektriske i orden. Tauverk og liner å snuble i er det nok av på en båt i tillegg til el-kabler. Når man ser en kabel som ikke er forsvarlig bør man rett og slett dra den ut med en gang. Hvis man anser det for farlig å ferdes på dekk så bør man ikke oppholde seg i båt. Når folk skal passere over mitt dekk rydder jeg selvsagt vei, gummibåt, kajakk osv. må flyttes på for at folk skal komme fram. Skjøter osv. forblir på, det får folk tråkke over eller gå under. Det er også lurt å sjekke om man kan få strøm før man betaler for den. Hvordan man får havneavgiften ned på et akseptabelt nivå, har jeg dog ikke klart å finne ut enda. Det ble en god del gjestehavnsdøgn i sommer og i omtrent alle tilfeller har jeg fått plass, strøm, vann osv., har alt i alt opplevd veldig få problemer. De situasjonene du beskriver er enten konstruerte (fint du er ærlig på det denne gangen) eller har funnet sted for mange år siden. Jeg sliter med å se relevansen. Forstår hva du mener og etter scenarioet du beskriver hadde ikke jeg likt det selv. Kan du ikke bare lage et skilt til å henge på rekka? Vennligst ikke fortøy inntil meg. Sånn at det ikke blir plass til deg? Smart ... :o) Redigert 17.August.2013 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Helt ærlig så er det mye verre å lese surgulpet og hvor langt andre forumdeltakerne er villig til å være nedlatende og bruke negative og stygge personbeskrivelser mot Uglesett enn hvordan Uglesett ser på verden. Jeg skammer meg, ikke på vegne av Uglesett men alle de andre som åpenbart lar seg hisse opp og åpenbart går for langt i å trakassere en annen forumdeltaker. På tide å legge noen rev i seila for mange. My man! Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
KLB Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 "Tommelopp" @pinkvin Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 (redigert) Har i grunnen ikke noe negativt å si om de svenske gjestehavnene... men foretrekker de litt mindre steder.. Servicetilbudet varierer en del, det samme gjør prisen... Så ser ikke noen grunn til å klage eller irritere meg over noe.. men velger å glede meg over det jeg har, og det som er der jeg er.. Jeg går ikke rundt og leter etter noe jeg kan være misfornøyd med.. Det overlater jeg andre å gjøre, de som liker slikt... og finner det givende og sutre og klage over alt de ser Redigert 17.August.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Astor Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Helt ærlig så er det mye verre å lese surgulpet og hvor langt andre forumdeltakerne er villig til å være nedlatende og bruke negative og stygge personbeskrivelser mot Uglesett enn hvordan Uglesett ser på verden. Ja nå er det på tide å ta rev i seilene. Er det ikke det seilfolk bruker å si? Legg nå ned hetsen mot Ugla. Helt utrolig hva man skal hisse seg opp for. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
quantumduck Svart 17.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 men han setter fingeren på en del ting som absolutt er verdt å sette fingeren på og som sikkert en del er enig i, Det ugla setter fingeren på er for en stor del konstruerte problemer som ikke har funnet sted, eller problemer som ligger opptil ti år tilbake i tid. Jeg syns som sagt det er vanskelig å se relevansen. Og så er det en del selvfølgeligheter, brannsikkerhet er f.eks. meget viktig. Ikke bare en del, men alle bør være enig i det, og det skader det heller aldri å bli minnet om. Ikke at man bør stille krav til gjestehavnene heller, gjør ingen det skjer det ingen forbedring. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Hva har skapt navnet "Bästkusten" ?? 1. er det alle de fine uthavnene? 2. Er det noe som henger igjen fra 70/80 åra.?? 3, "Bästkusten" best på hva?? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Svensk Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Lätt att tro att bästkusten är bäst men jag vill påstå att Norska sörlandet är bättre Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 17.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Lätt att tro att bästkusten är bäst men jag vill påstå att Norska sörlandet är bättre Har ikke vært så langt nedover der med båt, Lyngør er vel det lengste. Det er mange fine steder, men også strekninger uten skjærgård, burde kanskje legge turen den veien neste år. Tanken er der hver sesong, men kursen blir likevel lagt mer sydøst ... Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 I stedet for å skrive negativt om hverandre kan dere heller få tak i og lese boken : "Längs Kusten i Bohuslän - Skrönor och fakta för båtfarare och andra skärgårdsälskare" av Ted Knapp, Warne forlag, 2006. Dette er en rik kilde til informasjon om den såkalte Bästkusten. Man kan bland annet lese om kranglingen i 1905 om de rike hummerfeltene ved Grisbåene utenfor Koster. Over 300 sier med nyttig og unyttig informasjon. Jeg kjøpte min hos bokhandleren på brygga i Smögen for noen få år siden. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Astor Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Bestkusten er trolig et merkenavn turistnæringen i Bohuslen har skapt. Bra er det. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Oteren Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Lätt att tro att bästkusten är bäst men jag vill påstå att Norska sörlandet är bättre Helt korrekt! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 (redigert) Hva har skapt navnet "Bästkusten" ?? Sakte fart, sol, blå himmel, månen,båtene, blomstene, svabergene, måkene, vannet, regnet sandstrendene. Ugler ser litt bedre enn folk flest. Hør musikken og drøm dere bort fra gjestehavner ,kafeer, mas støy og larm Blå himmel, sol... sakte fart Månen Båtene Blomstene Regnet Måkene Redigert 17.August.2013 av UGLESETT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Vad glad jag blir.100 % ärligt nu är vi på se fina bilder. Härligt att se dina bilder. Vi blir possitiva. Vi ser fram emot flera. Så skalö det vara. Tack Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Jag ska säga dig en sak. Det handlar inte om att vara glad hela tiden. De som är lyckliga hela tiden vet inte vad det innebär att vara lycklig. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 17.August.2013 Link til dette innlegget Svart 17.August.2013 Jag är alltid lycklig när jsg är i båten. Fel? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.